Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mrjonesdk
Ja, du beskriver det sku meget godt.. :P Måske en G20 ikke er så ringe endda :P
Af Steen Bay
Jeg burde nok ikke blande mig her.. men så vidt jeg kan se, så er det ikke så meget lysindfald/reflektioner som i sig selv er problemet, men nok så meget det at plasma skærme har en ret lav lysstyrke. Den kalibrerede lysstyrke på f.eks. P50V20 er på kun 77 cd/m2 (hvor 'normalen' er ca. 120 cd/m2), og kunne godt forestille mig at det var lige i underkanten i lyse rum. Hertil kommer så det med eventuelle reflektioner, som åbenbart varierer en del fra model til model, og som i kombination med den lave lysstyrke måske (eller måske ikke) udgør et seriøst problem. Se evt. tråden "Test af Panasonic TX-P50V20E", hvor Rasmus Larsen svarer på mit spørgsmål om lysstyrken på plasma TV.
Af mrjonesdk
Er der en "nyere" udgave af g20'ern? Hvis ja, hvilken? :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, G20 er den nyeste generation af G-serien. Ellers skal du rykke en klasse op og tage enten V20 eller VT20, som også begge er anmeldt herinde.
Af mrjonesdk
Så blev der købt et G20 i søndags, da de havde 15% off i Bilka :) 6.300 kr. kom jeg af med..
Af Steen Bay
mrjonesdk skrev:Så blev der købt et G20 i søndags, da de havde 15% off i Bilka :) 6.300 kr. kom jeg af med..
Tillykke med det. Du kan jo så evt. melde tilbage med lidt om hvordan det fungerer mht. lysstyrke, reflektioner m.m. i den lyse stue.
Af Mysen
Godt køb 8)

Min mor købte sidste års model af G serien, og den står sq flot, og er ikke sønderligt generet af de 2 vinduer i modsatte væg. hun gav 10.000, så det er jo væsentligt dyrere, og så har du endda alle de smarte nye funktioner i G20 :)