Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Saltefanden
Hej

Jeg er på TV jagt :) Indtil videre har jeg været mest lun på en "50" G20er, men så tænkte jeg at det ville være rart at være fremtidssikret mht. 3D, og så faldt jeg over den tyske Plasma model fra Samsung der hedder PS50C687 og som ligger i samme prisleje som G20eren.

http://www.samsung.de/de/Privatkunden/T ... ifications

Umiddelbart ser det ud til at den Tyske PS50C687 er ret identisk med PS50C7705 ( http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=342711 )

Ihvertfald mht. specs, hvilket tegner godt, men jeg kan se at at den tyske model er del af Samsungs "Serie 6", mens den Danske/Nordiske er del af serie 7. (Måske nogen der kender nogle Tyske Anmelder Sites?) :)

Men jeg har ikke rigtig kunne finde nogen bekræftelse på at de to TV faktisk er identiske, og bare hedder noget forskelligt på hvert sit marked, og jeg har heller ikke kunnet finde nogle tyske anmeldelser af TVet.

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvor god en idé det er at bestille et TV fra Tyskland, med henblik på om det kan bruges fuldt funktionelt i Danmark? Her tænker jeg specielt på tunere og lignende.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig, for jeg må indrømme at det virker ret spændende med et 3D "50" TV til 9.500, hvis det tilmed er ligeså godt som PS50C7705 :)
Af mhca
Det første, jeg bed mærke i, var det trecifrede modelnummer C687. I LCD-modellerne fra 2010 er de trecifrede modelnumre ikke tynde LED-modeller, men tykkere.

Jeg kan se at denne model er 7.1 cm tyk, altså over dobbelt så tyk som C7705.

Så jeg tror, at TV'et afviger på flere punkter fra C7705 plasmaen.

Mvh. Martin
Af trykkertor
Tror ikke det er samme tv.

Den tyske udgaven hedder PS50C7790.
Og den generelle Europaudgaven PS50C7700.
Af Ellegaard74
Nu har jeg ikke lige sammenlignet, men mon ikke den tyske svarer til noget der ligner den nordiske PS50C675, bare med 3D.?
Af Saltefanden
Hej Ellegaard.

Det tror jeg faktisk at du har ret i :) Har du nogle erfaringer med C675er modellen? :)
Af Ellegaard74
Saltefanden skrev:Hej Ellegaard.

Det tror jeg faktisk at du har ret i :) Har du nogle erfaringer med C675er modellen? :)
Ja, har haft mulighed for at prøve et PS50C675 i 14 dage. Nu har jeg ikke så meget at sammenligne med da jeg er gået fra et 5 år gammelt 37" LCD
Men kan kun sige det levere et kanon billede, ingen buzz overhovedet, heller ikke med al lyd slået fra. Oplevede lidt retention, men kun fra en "pauseknap" som et gæstebarn havde sat på og så forladt skærmen i 2 timer... efter lidt almindelig tv kiggeri var det væk igen..

Kan kun varmt anbefale skærmen. Dog har jeg besluttet mig til at gå efter 7705'eren også i plasma og 50"