Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

nybegynder her :-)

Jeg har fået et G20 Plasma TV, har en Blu-Ray afspiller samt en Cambridge receiver.

Jeg har lyd fra TV til receiver (optisk og hdmi kabel) men har lidt udfordringer med at få lyd og billede til min Blu-Ray.

Jeg har som sagt et HDMI kabel og optisk kabel fra TV'et til receiveren og et optisk stik fra min Blu-Ray til receiveren - mangler der evt. et HDMI kabel fra Blu-Ray til receiver eller skal Blu-Ray´en forbindes direkte med fjernsynet via et hdmi?

What to do, er det selve opsætningen som er forkert eller mangler jeg blot et hdmi fra Blu-Ray til reciever for at for tingene til at lykkedes?

TAK!
Vh. PanG20
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvis du vil have HD Masterlyd o.lign. skal din bluray forbindes til din receiver ( med HDMI kabel ).
Receivers HDMI output forbindes så til TV.
Uanset om din receiver kan gengive masterlyd ( med egen dekoder ), får du glæde af LPCM lyd, der kun lyder marginalt dårligere ( måske ikke engang hørbart ).
Hvis du kun er interesseret i DTS/Dolby Digital, forbindes bluray til TV med HDMI kabel, coax/optisk kabel til receiver fra bluray.
Af Kratz
Jeg kan så lige tilføje, at du ikke kan overføre billede med et optisk kabel. Det kræver et HDMI kabel (derfor ser du ikke noget billede).
Dette HDMI kabel kan du føre til receiveren, for at få HD lyden med, hvorefter billedet sendes videre til skærmen.

Og så er HD lyd altså en mærkbar forbedring i forhold til den komprimerede lyd som du kan få med et optisk kabel efter min mening.