Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
PS3 er altså mindst lige så trådløs som Xbox. PS3 har jo også wifi
Af Ponduus
Du kan tage et kig på spiludvalget for de to konsoller.

Hvad med dine kammerater? Ejer de en konsol og i så fald hvilken?

Det kan også nævnes at PS3'en er gratis at spille online med, hvor du skal købe abonnement til Xbox'en.

Det er imo de to ting der skal være afgørende for købet nu hvor du har planer om at købe separat bluray-afspiller.

PS3'en har indbygget WiFi, så ingen grund til at trække kabler ;) Og hvad angår online-delen, så synes jeg personligt ikke der er ret stor forskel. Jeg spiller udelukkende på min ps3, fordi mine kammerater har en PS3. Det ville selvfølgelig være den anden vej rundt, hvis de ejede en Xbox.
Af metallica2
Ponduus skrev:Du kan tage et kig på spiludvalget for de to konsoller.

Hvad med dine kammerater? Ejer de en konsol og i så fald hvilken?

Det kan også nævnes at PS3'en er gratis at spille online med, hvor du skal købe abonnement til Xbox'en.

Det er imo de to ting der skal være afgørende for købet nu hvor du har planer om at købe separat bluray-afspiller.

PS3'en har indbygget WiFi, så ingen grund til at trække kabler ;) Og hvad angår online-delen, så synes jeg personligt ikke der er ret stor forskel. Jeg spiller udelukkende på min ps3, fordi mine kammerater har en PS3. Det ville selvfølgelig være den anden vej rundt, hvis de ejede en Xbox.

Nej desværre er der ingen af mine venner der har den. Xbox Hifi skulle vist være bedre end ps3erens Hifi men ret mig endelig hvis det er forkert :-)
Af Ponduus
Har aldrig hørt at der skulle være forskel på de to konsollers wifi. Jeg kan ikke mærke forskel.
Af Akyhne
trykkertor skrev:Men både for såvel PS3 som Xbox360 så er der individuelle forskeller i samme parti.
Da vi købte vores Xbox 360 ved Launch larmede hans meget mere end min.
Da min fik red ring of death havde jeg en låne-XBox.
Den larmede mindre end den nye Xbox jeg fikk i 2007.

Min Xbox fra 2007 larmer meget mindre end min PS3 tyk fra Launch.
Det skal nok passe der er forskelle. Xbox 360'eren er kendt for at være bygget for billigt. Har en kammerat der fik byttet sin Xbox 360 4 gange - altså 5 enheder i alt og det inden for de to års garanti han havde! Den 5. duer ikke mere, så nu sparer han sammen til en PS3 #2 til sine børn.
I øvrigt købte han sin PS3 #1 næsten samtidig med Xbox'en, bruger den meget mere og den kører stadig.
Martin Sjøstrand skrev:Så kommer Gran Turismo 5 til den, hvilket for mig, er nok alene til at måtte eje den konsol :p
Yup :p
metallica2 skrev:Men hvilken er konsollerne er der flest skydespil til?
De fleste populære skydespil kommer til begge konsoller. Undtagelserne er de spil der specifikt er bestilt udviklet af Microsoft hhv. Sony.
metallica2 skrev:Og nu ved jeg ikke om man kan tilslutte et 5.1 Surroundsound til Ps3 Slim men det kan man på en Xbox 360 direkte fra konsollen.
PS3'en understøtter fuld 7.1 via HDMI og 5.1 via SPDIF.

Grafikken siges også at være bedre på en PS3, og der er nogle andre klare kvalitetsforskelle imellem de 2 konsoller. Kan bare ikke lige huske dem.
Den nye PS3 slim bruger ca. det halve af den gamle - en af grundene til den støjer væsentlig mindre.
Af metallica2
Tak for de gode svar! Men den xbox han havde 5 gange var det den gamle xbox 360?
Af Akyhne
Det var en ny hver gang.
Af PhDream
Der er godt nok mange usandheder, der bliver fyret af i denne tråd.

Grafisk er der ingen forskel på PS3 og Xbox. Alt andet lige er spillene bedre på Xbox, da udviklerne har haft mere tid med den. Udviklerne siger samtidig, at den er nemmere at lave spil til. Uanset hvad, er forskellene små, og ingen af maskinerne er bedre/værre.

For alle de problemer, som Xbox har haft, har PS3 haft tilsvarende. Laserhovedet giver op efter 1-2 års brug, men Sony vil ikke anerkende problemet. MS har i det mindste udvidet garantien på deres gamle maskiner, så man kan få dem repareret. Hvis ens PS3 går i stykker efter 2 år, er det bare synd. Sony hjælper dig ikke.

Xbox har en del eksklusive spil, som man ikke får på PS3: Mass Effect serien, Forza serien, Fable serien, Crackdown serien, osv.

Hvis du har råd til det, skal du købe begge maskiner. Ellers går du glip af noget.

NB! en PS3 er ikke ret god som BD afspiller, alene pga. det faktum, at den larmer under afspilning. Selv om en Slim er mere støjsvag, så er den mere end hørbar ift. en standard BD afspiller. Den bruger også en del mere strøm end en alm. afspiller: ca. 5-6 gange så meget. Det er også et faktum, at en PS3 har kompatibilitetsproblemer med visse tv, bl.a. Panasonic.
Af Ponduus
Det eneste som bør være afgørende for dit valg af konsol er: 1) hvad har dine venner. 2) hvilke 'exclusive' spil vil du have.

Konsollerne er ligeværdige med plusser og minusser til begge lejre.

Ps3'en har også en del eksklusive spil, som man ikke får på Xbox: Uncharted-serien, Little Big Planet, Ratchet and Clank-serien samt Demon's Souls.

@PhDream: Er problemet ikke løst angående kompatibilitetsproblemer med Panasonics tv? Eller var det Onkyos problem med Panasonics tv jeg her blander sammen?
Af Akyhne
PhDream skrev:Grafisk er der ingen forskel på PS3 og Xbox.
Det har været diskuteret mange gange på forskellige spilsites, og konklusionen er den samme.
PhDream skrev:Alt andet lige er spillene bedre på Xbox, da udviklerne har haft mere tid med den.
Sikke en gang vås.
PhDream skrev:Udviklerne siger samtidig, at den er nemmere at lave spil til.
Korrekt, men det er jo ikke vores problem...
PhDream skrev:For alle de problemer, som Xbox har haft, har PS3 haft tilsvarende. Laserhovedet giver op efter 1-2 års brug, men Sony vil ikke anerkende problemet. MS har i det mindste udvidet garantien på deres gamle maskiner, så man kan få dem repareret. Hvis ens PS3 går i stykker efter 2 år, er det bare synd. Sony hjælper dig ikke.
De første modeller af den gl. model gik ofte i stykker. Jeg driver et PS3 forum og kun få har haft problemer og kun med de gamle modeller. De nyere fede 40GB modeller samt slim modellen har jeg ingen der har haft problemer med.
PhDream skrev:Xbox har en del eksklusive spil, som man ikke får på PS3: Mass Effect serien, Forza serien, Fable serien, Crackdown serien, osv.
Det har begge sider i overflod. Synd for os og de skulle begge skamme sig.
PhDream skrev:Hvis du har råd til det, skal du købe begge maskiner. Ellers går du glip af noget.
Korrekt.
PhDream skrev:NB! en PS3 er ikke ret god som BD afspiller, alene pga. det faktum, at den larmer under afspilning. Selv om en Slim er mere støjsvag, så er den mere end hørbar ift. en standard BD afspiller. Den bruger også en del mere strøm end en alm. afspiller: ca. 5-6 gange så meget.
Jedg kan ikke høre min slim under normal afspilning. Strømforbruget tror jeg de fleste er ligeglade med i den sammenhæng. Det er jo i højst et par timer man bruger den i den forbindelse. Jeg kan ikke se det har nogen relation til hvilken konsol der er den bedste.
Fakta er som nævnt han skal købe hvad evt. venner også bruger, om han vil spare en ekstra BD afspiller og til sidst hvilke spil han interesserer sig for. Vil han betale for at spille online o.s.v.

Vi er alle "biazed" af vores egen favorit og derfor kan vi diskutere endeløst.
Af mhca
Akyhne skrev: Det skal nok passe der er forskelle. Xbox 360'eren er kendt for at være bygget for billigt. Har en kammerat der fik byttet sin Xbox 360 4 gange - altså 5 enheder i alt og det inden for de to års garanti han havde! Den 5. duer ikke mere, så nu sparer han sammen til en PS3 #2 til sine børn.
I øvrigt købte han sin PS3 #1 næsten samtidig med Xbox'en, bruger den meget mere og den kører stadig.
Hans reklamationsret bliver forlænget med 2 år, hver gang han får en ny Xbox udleveret. Så hvis det er under 2 år siden, at han fik den sidste ombyttet, så bør han stadig kunne reklamere.

Mvh. Martin
Af metallica2
Vi er alle "biazed" af vores egen favorit og derfor kan vi diskutere endeløst.[/quote]

Ja det er rigtigt men jeg vælger xboxen fordi

1. Den har et feder design.

2. Den er bedre online (og jeg ved godt man skal have et gold card men heller betale lidt ekstra for noget godt end noget lort)

3. Joy stikket er mere behageligt i længerer tid.

4. Den er støjsvag.

Men hvad synes i?
Af metallica2
Og de generer jeg spiller ligger meget i skydespil og bilspil.
Af Akyhne
mhca skrev:Hans reklamationsret bliver forlænget med 2 år, hver gang han får en ny Xbox udleveret. Så hvis det er under 2 år siden, at han fik den sidste ombyttet, så bør han stadig kunne reklamere.
Nu er han Englænder og bor i London, men ellers har du ret. Han har dog fuldstændigt opgivet sine børns Xbox 360, garanti eller ej. Som jeg husker det, har de kun ½ eller 1 års garanti/reklamationsret i UK.
Jeg ved ikke nøjagtigt hvor længe han har haft sin PS3, men i hvertfald i 2½ år. Han spiller mindst 3 timer hver dag. Derudover ser han alle film med sin PS3 - et par stykker om ugen.
Senest rettet af Akyhne 15 aug 2010, 15:57, rettet i alt 1 gang.