Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Henrik-B skrev:Hvor stor skal ens skærm være, for at man kan få ordentlig glæde af Bluray-film?

Jeg har et 32", men overvejer at købe et større.

Hilsen
Henrik
Mange sværger til 40-42", men mener selv man skal op i 50" før man får rigtig glæde af sit tv (fuld-HD).

Kommer jo også an på din sidde-afstand. Har selv ca. 2.5m til min 50", og skal siges jeg er ung med gode øjne. Det passer perfekt.
Af -Henrik-
Tak for feedback.
Den artikel forstår jeg ikke, må jeg indrømme.

Jeg sidder 2,5 m. fra skærmen.
Min nuværende skærm er på 32".
Vil jeg få noget ud af at investere i en Bluray afspiller + film i fht. DVD, eller skal jeg have en større skærm?
I så fald: Hvor stor bør skærmen være, er det nok med 40"?

Håber nogen kan hjælpe, tak indtil nu.
Af Kozz
Henrik-B skrev:Tak for feedback.

Vil jeg få noget ud af at investere i en Bluray afspiller + film i fht. DVD, eller skal jeg have en større skærm?

Hej i tråden.

Jeg har et 40" tv og sidder ca. 3 meter fra det. Ved alm. tv kigning i digital kvalitet, er det fint med 40". Og det er mest fordi, at SD signaler, ikke nødvændigvis er særlig lækre at se på og derfor ikke er interessant, at få blæst op i ansigtet.

Men gode HD signaler og 1080/24p BD, må gerne vises på en MEGA skærm 8). Da vi her snakker om et potentielt SUPER billede, i "den rigtige" opløsning. Her kan skærmen, næsten ikke blive stor nok :p

Så måske skulle man vælge skærm, udfra sit HD/BD behov. Skal du se en masse HD/BD materiale, så hop på en 46-50" skærm (af god kvalitet) Ser du mest tv og vægter det lidt højere, så snup en 40-42" skærm (stadig i god kvalitet) 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Henrik-B skrev:Tak for feedback.

Hvis du tager fat i vores artikel igen og scroller ned til den interaktive del. Du indtaster da 2.5 m som siddeafstand øverst, hvilket giver dig en skærmstørrelse på 63" for at få det maksimale ud af fuld HD, som BluRay laves i. Som du kan se, så skal du sidde PÆNT tæt på TV'et eller have et ret stort TV før du får det absolutte maksimale ud af BluRay.

Så det korte svar er: 40" er måske fint fra et indretningsmæssigt synspunkt, men du kan sagtens tage noget der er meget større.
Af -Henrik-
Har netop købt en 46" Samsung med 100 Hz teknologi.
Glæder mig helt vildt til at få den hjem.
Så vil jeg helt klart overveje, om ikke en Bluray-afspiller står næst for mht. investeringer! :-)
Tak for svarene.