Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbo
Har en "gammmel" HDD recorder uden HDMI. Den er tilsluttet en Philips 5403 skærm via scart. Da scart tilslutningen giver en vammel kvalitet vil jeg gerne optimere tilslutningen. Men eftersom HDD'en er uden HDMI tilslutning, så skulle bedste løsning være Komponent (Y Pb Pr) Video tilslutning. Har sjovt nok alle kablerne der kræves (hvor pokker kommer de fra oprindeligt... )

- Hvordan er kvaliteten af denne tilslutning holdt op i mod scart og HDMI?

- Det kræver progressiv scanning i TV'et (i flg manual). Hvad er det og og har mit "gammel" Phil 5403 det?

O-O O-O
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Der er kæmpestor forskel i kvalitet, fra scart til component. HDMI er lidt bedre i forhold til component, ved HDMI står farverne lidt skarpere, der skal dog nærstuderes for at se forskel.
Af kbo
Jamen så er det jo værd at satse på. Men hvordan med det hersens progressiv scanning. Har jeg det? Der står intet om det i tv manualen. Hva er det for noget?
Brugeravatar
Af MigSelv
kbo skrev:Jamen så er det jo værd at satse på. Men hvordan med det hersens progressiv scanning. Har jeg det? Der står intet om det i tv manualen. Hva er det for noget?
Hej
19PFL5403D/10 denne model er 720p, kan altså vise progressiv scanning.
Ved progressiv scanning vises alle billedlinier på en gang, modsat i ( interlaced ), hvor billedet deles op i 2 ( halv billedinformation x2 ).