Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hvad skal jeg vælge??

Af metallica2
daniel2561 skrev:Skal have nyt fjernsyn, er kommet frem til disse 2, men hvad skal jeg dog vælge?

http://www.justbuyit.dk/shop/lg-50pk760 ... 6460p.html

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-lcd-tv

Er lidt bange for at købe plasma, man høre jo mange ting om burn-in og sådan noget?

Så hvis i kan sige noget godt og dårligt om disse 2 ville det være nice. :D
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Der står der noget med Burn in og hvordan du kan få chancen for burn in meget mindre osv.
Af akanhjo
Jeg er ny plasma mand og jeg har ikke set skyggen af burn in på min på noget som helst tidspunkt.
Af Supergris
Uden tvivl LGén, da det efter min mening er det absolut bedste køb overhovedet lige p.t. i den klasse...
Den forener et godt billede samt design og lider ikke af de skavanker som mange andre gør, f. eks. støj mm..
Desuden koster den kun godt 7000 kr. og kan afspille de fleste formater direkte via usb!
Af Plasmanewbie
Helt klart og uden tvivl LG PK760. Har selv akkurat samme tv købt hos www.nemoit.dk til den nette sum af 7.199 kr., hvilket må siges at være et røverkøb for et tv af den kaliber :)

TV'et fra NemoIT er parallelimporteret, men tunerne og menuerne er præcist som på den nordiske model, så ingen problemer i den henseende.

Billedkvaliteten er superb, designet meget elegant og tv'et modtager mange misundelige blikke. Har desuden ikke oplevet nogen form for problemer med hverken burn-in, retention eller plasmabuzz.

Kan kun sige go for it, tv'et er som Supergris pointerer det bedste value for money tv på markedet lige pt. mht. billedkvalitet, skærmstørrelse og design samlet i et og samme produkt :)
Af daniel2561
Plasmanewbie skrev:Helt klart og uden tvivl LG PK760. Har selv akkurat samme tv købt hos www.nemoit.dk til den nette sum af 7.199 kr., hvilket må siges at være et røverkøb for et tv af den kaliber :)

TV'et fra NemoIT er parallelimporteret, men tunerne og menuerne er præcist som på den nordiske model, så ingen problemer i den henseende.

Billedkvaliteten er superb, designet meget elegant og tv'et modtager mange misundelige blikke. Har desuden ikke oplevet nogen form for problemer med hverken burn-in, retention eller plasmabuzz.

Kan kun sige go for it, tv'et er som Supergris pointerer det bedste value for money tv på markedet lige pt. mht. billedkvalitet, skærmstørrelse og design samlet i et og samme produkt :)
Okay har selv overvejet at købe det hos NemoIT, men synes det er svært at få fat i ham der ejer firmaet, har nemlig et spørgsmål til ham.
Af THM
LG'en er det bedste value for money 50" tv lige pt. men vil næsten anbefale dig at give lidt mere for det og få en nordisk model med pixelgaranti....
Af Plasmanewbie
daniel: hvad er dit spørgsmål? Kan tænkes jeg kan gi' et bud :)

Mht. pixelgaranti har jeg selv tegnet en 4 års serviceaftale hos www.securator.dk, der dækker pixelfejl, burn in og retention for 799 kr. Denne løsning var da jeg købte mit tv for 2 1/2 måned siden en billigeere (og i mine øjne bedre) løsnng end at købe et PK750N tv...
Af daniel2561
Plasmanewbie skrev:daniel: hvad er dit spørgsmål? Kan tænkes jeg kan gi' et bud :)

Mht. pixelgaranti har jeg selv tegnet en 4 års serviceaftale hos www.securator.dk, der dækker pixelfejl, burn in og retention for 799 kr. Denne løsning var da jeg købte mit tv for 2 1/2 måned siden en billigeere (og i mine øjne bedre) løsnng end at købe et PK750N tv...
Plasmanewbie: Jamen hvem han bruger som fragtmænd og om man kan aftale med dem hvornår de skal komme og aflevere det, så de ikke kommer imens jeg ikke er hjemme.
Af Suneeee
Plasmanewb - Er det ikke noget med der ikke er dvb-c tuner i nu den er parallel importeret ? Hva gør du for at modtage de digitale kanaler ? har nemlig Yousee Kabel tv. :) Går nemlig og overvejer 760'eren fra nemoit.
Af Supergris
Til Suneeee...
Den har det hele, undtagen 3D!
Af Plasmanewbie
daniel: Kan ikke huske, hvem han bruger som fragtmænd. Jeg ved dog med sikkerhed, at de ringer dig op i god tid inden og spørger, om det kan passe dig, de kommer forbi med tv'et, så det burde ikke være et problem overhovedet :)

Jeg modtog selv et opkald ved 10 tiden dagen forinden, de leverede mit tv. Ved ikke om det er normal praksis, man modtager et opkald dagen inden, men de sikrer sig ihvertfald du er hjemme ved modtagelsen.

Suneeee: Jeg modtager selv mit tv-signal igennem DVB-C, da jeg har Stofa, så tv'et har skam DVB-C tuner :)

Du kan tjekke dette link, der viser, at tv'et har digital tuner til kabel TV modtagelse: http://alatest.dk/anmeldelser/fjernsyn/ ... 3/#details
Af daniel2561
Plasmanewbie skrev:daniel: Kan ikke huske, hvem han bruger som fragtmænd. Jeg ved dog med sikkerhed, at de ringer dig op i god tid inden og spørger, om det kan passe dig, de kommer forbi med tv'et, så det burde ikke være et problem overhovedet :)

Jeg modtog selv et opkald ved 10 tiden dagen forinden, de leverede mit tv. Ved ikke om det er normal praksis, man modtager et opkald dagen inden, men de sikrer sig ihvertfald du er hjemme ved modtagelsen.

Suneeee: Jeg modtager selv mit tv-signal igennem DVB-C, da jeg har Stofa, så tv'et har skam DVB-C tuner :)

Du kan tjekke dette link, der viser, at tv'et har digital tuner til kabel TV modtagelse: http://alatest.dk/anmeldelser/fjernsyn/ ... 3/#details
Skidegodt, tror jeg smider en bestilling efter det i morgen så og så tager jeg sådan en 4 års forsikring også. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du tjekket om du kan få en elektronikforsikring på indboforsikringen i stedet? En elektronikforsikring dækker kun det ene produkt og ofte så dækkes det eventuelle bytteapparat man får i tilfælde af uheld ikke.