Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars Hylby
Hej folkens!

Jeg er meget grøn mht skærme og står til at købe en lige om hjørnet. Jeg har fået tilbudt en Panasonic TX-P42V10E til ca. 7000kr. Mit spørgsmål er, om I vil anbefale at jeg køber tx-p42v10e eller istedet køber panasonic tx-p42g20e (I ved det sikkert, men den koster godt og vel 6000kr)?

På forhånd tak!
Af Lars Hylby
tjaa.. pas. Men, eftersom der lige er kommet en v20e, så tænker jeg umiddelbart at v10e må være et par sæsoner gammel?
Af Steen Bay
Lars Hylby skrev:tjaa.. pas. Men, eftersom der lige er kommet en v20e, så tænker jeg umiddelbart at v10e må være et par sæsoner gammel?
Kun et gæt selvfølgelig, men jeg vil tro at det yakken mente var om det var en ny skærm fra en forhandler, eller en brugt købt privat.. ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lars Hylby skrev:tjaa.. pas. Men, eftersom der lige er kommet en v20e, så tænker jeg umiddelbart at v10e må være et par sæsoner gammel?
Hehe, jeg har skam selv helt styr på hvornår modellerne er lancerede, men det var mere for at høre om det var en brugt vare, som Martin også skriver :)

Husk at G20 har en del features, som du ikke får i V10, såsom HDD-optager. Derudover, så er THX-profilen i G20 bedre end på V10. Der er også mulighed for højere lysstyrke i G20, hvilket gør den mere egnet til brug i dagtimerne. I min mening er V10 dog noget kønnere, hvilket også sagtens kan være en faktor, ligesom den har DVB-S tuner.
Af Lars Hylby
Arhhh... haha, fair nok, den tager jeg på min kappe! (Dumb-ass... ) ::l

v10'eren er ny, men har været demo-model i en butik. Skærmen skal bruges til tv og film, og sjældent computer - de gange det vil ske vil det ikke være spil, men snarere video/musik-redigering etc.

Ved ikke om det gør nogen forskel på jeres anbefalinger?

Og tak for jeres svar.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Demomodeller er lidt triste idet der sjældent har været taget hensyn til burn-in, så du kan meget vel risikere, at den på et eller andet tidspunkt har stået med noget stationært eks. natten over. Den ville jeg springe over.

Men gør op med dig selv hvilke features du har mest lyst til at få. De to TV har ret forskellige specs, men leverer nogenlunde samme billede (dog vil V10 kræve lidt mere finjustering af THX-profilen end G20). Du kan eks. læse vores test af begge modeller.