Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Minii
Kommer an på hvad du skal bruge det til.. Hvilke fjernsyn snakker vi om ? Går selv ind for store skærme, og har selv et 55 Ex500, som jeg sidder 2-2.5 meter fra.
Brugte et 50", mens jeg ventede på mit nuværende, da det tidligere blev smadret under rep. Ja.. 5" gjorde MEGET dér :)

Ingen kanaler viser full hd. Kun din playstation el. Bluray der kan lave det sjov. Hvis du skal glo meget Blu ray, så kunne det måske være meget sjovt..

- Har ikke selv set forskellen, da alle mine fjernsyn har været full hd.
Af metallica2
Minii skrev:Kommer an på hvad du skal bruge det til.. Hvilke fjernsyn snakker vi om ? Går selv ind for store skærme, og har selv et 55 Ex500, som jeg sidder 2-2.5 meter fra.
Brugte et 50", mens jeg ventede på mit nuværende, da det tidligere blev smadret under rep. Ja.. 5" gjorde MEGET dér :)

Ingen kanaler viser full hd. Kun din playstation el. Bluray der kan lave det sjov. Hvis du skal glo meget Blu ray, så kunne det måske være meget sjovt..

- Har ikke selv set forskellen, da alle mine fjernsyn har været full hd.
Ja jeg skal bruge det til at spille over ovs. Men er det en RIGTIG stor forskel de 4" tommer gør?
Af tunfisken
jeg synes der er stor forskel på en 46 og en 50 tommer, da jeg for 3 år siden skulle købe tv havde jeg kun råd til 46 full hd men en kammerat købte 50 de 4 ekstra tommere gør en forskel :p

Nu har jeg 60" og det er LUKSUS (B
Af Steen Bay
tunfisken skrev:jeg synes der er stor forskel på en 46 og en 50 tommer, da jeg for 3 år siden skulle købe tv havde jeg kun råd til 46 full hd men en kammerat købte 50 de 4 ekstra tommere gør en forskel :p

Nu har jeg 60" og det er LUKSUS (B
Lad os så håbe at din kammerat ikke får sig et 65" TV ;)
Af Bremur
Jeg tror at du vil kunne se forskellen på en 46" og en 50 ", om det betyder noget for dig er så en helt anden sag. Det vil jo altid blive større og større, men kvaliteten undervejs synes jeg har højere prioritet.
Personligt ville jeg vælge Full-HD versionen, det kan godt være at andre ikke mener det er nødvendigt, men jeg tror at det vil være noget du vil ærgre dig over at mangle. På relativt kort sigt vil du garanteret begynde at bruge HD, ikke mindst fordi du kan.

De tilbagemeldinger jeg har fået IRL er til fordel for Full-HD, hver gang, så det ligger min anbefaling på.

Af ren nysgerrighed, hvad er dit prisniveau på?
Af metallica2
Bremur skrev:Jeg tror at du vil kunne se forskellen på en 46" og en 50 ", om det betyder noget for dig er så en helt anden sag. Det vil jo altid blive større og større, men kvaliteten undervejs synes jeg har højere prioritet.
Personligt ville jeg vælge Full-HD versionen, det kan godt være at andre ikke mener det er nødvendigt, men jeg tror at det vil være noget du vil ærgre dig over at mangle. På relativt kort sigt vil du garanteret begynde at bruge HD, ikke mindst fordi du kan.

De tilbagemeldinger jeg har fået IRL er til fordel for Full-HD, hver gang, så det ligger min anbefaling på.

Af ren nysgerrighed, hvad er dit prisniveau på?
Omkring de 7500kr. Jeg har set på et samsung 50" Full HD til 7500kr.
Af Mysen
4" tommer er det samme som 10 diagonale cm.
Jeg sidder selv og overvejer at opgradere mit 42" til et enten 46" eller 50" ved at placere en lille prik henholdsvis 10 og 20 cm fra det ene hjørne, og derefter forestille mig horisentale og verticale linier derfra..

et 50" er 18% større end et fjernsyn på 46".. Det synes jeg er væsenligt, men hvis du har en Bluray afspiller kan det godt være du ærger dig over ikke at få den fulde opløsning.

Men som entusiasterne herinde så tit påpeger, så er det vigtigere at forholde sig til billedkvaliteten fremfor specifikationerne, så hvis du synes at billederne er lige gode, så betyder det nok mindre, at de ikke har samme opløsning. -Bortset lige fra bluray altså
Af Steen Bay
yakken skrev:Hvis man vil have en visuel måde, at se hvor stor forskel der er på 2 TV, så har vi lavet en applet til det her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1195184951
Og hvis man er ude efter en lidt billigere løsning end at købe sig et større TV, så kunne man jo overveje at sætte sig lidt tættere på skærmen istedet.. ;)
Af metallica2
Og hvis man er ude efter en lidt billigere løsning end at købe sig et større TV, så kunne man jo overveje at sætte sig lidt tættere på skærmen istedet.. ;)[/quote]

Så vil jeg hellere gå ud og bruge nogle flere penge på et nyt tv.