Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo ikke "støj", som er problemet. Støj er næsten uundgåeligt da det jo er kunstige beregninger, men stutter er noget helt andet, som ikke relaterer til indholdet på skærmen, som sådan.

Synsvinklen er der desværre ikke så meget du kan gøre ved.
Af SLL
Takker,

Nej det er ikke støj der er problemet, men periodisk "jitter" i billedet, altså hvor f.eks. ansigter hakker meget meget fint.

Og så lider TV'et som sagt meget af "sync" problemer 50hz vs. 200hz, når motion plus er slået til, og der er et billedskifte. Her vil man ofte kunne se i den først 1/10 del af et sekund, at motion plus er off, og pludselig bliver 200hz synkroniseret med billedet, hvilke giver nogle små hak.

Sjældent går motion plus meget amok, og kan finde på at hakke sig igennem længere billedsekvenser på flere sekunder.

Det må være ting (forhåbentlig), som der kan optimeres på i firmwaren. Jeg husker som sagt ikke, at B755 havde disse problemer.

Er der nogen som kan komme med en lille trøst mht. til synsvinkler. Måske fortælle, ej heller Samsung's 8705 eller Sonys modeller har bedre synsvinkler hehe :D
Det vil være en trøst, eftersom jeg overvejer at tjekke noget andet igen igen ;-)

Men på LCD fronten, kan et C755 til 8000 kr. vel ikke udskiftes med noget bedre?

SLL
Af Steen Bay
SLL skrev: Men på LCD fronten, kan et C755 til 8000 kr. vel ikke udskiftes med noget bedre?
Hvis vi ser bort fra 3D, som C755 jo har, og hvis du med 'LCD' mener traditionel CCFL backlight, så vil jeg tro at LG LD750N og Panasonic G20 (LCD modellen) nok giver noget af den bedste billedkvalitet som kan fås til en nogenlunde rimelig pris. Begge modeller har (så vidt jeg ved) Scanning Backlight, og bruger desuden IPS paneler som skulle have bedre betragtningsvinkler.