Hans CL skrev:Jeg kan godt forstå din tvivl, da det er ikke noget let valg. Jeg har selv valgt VT20, men det skyldes bl.a., at jeg kunne få det til en særligt favorabel pris via sammenkøb herinde. Rent funktionsmæssigt kan de to TV stort set det samme, og billedmæssigt tror jeg heller ikke, at der er den store forskel; jeg har dog selv kun set VT20 live, så jeg kan ikke udtale mig personligt om 7705. Der er dog flere tråde herinde, hvor 7705 omtales og vurderes.
Efter at have vente tålmodigt på mit VT20 i flere måneder, har jeg faktisk skiftet side og bestilt et PS7705 i dag. Det skyldes, at jeg endnu engang har været ude og kigge på de to TV.
Det er min uvidenskabelige konklusion - bakket op af flere entusiastiske ekspedienter - at VT20 under de optimale forhold (dvs. HD signal fra f.eks. BluRay i et mørklagt rum) har det marginalt bedste billede. Problemet med TV'et er imidlertid, at det har en noget dårligere tuner end 7705. Det betyder i praksis, at et SD TVsignal, som jeg trods alt ser mest af, ikke er så godt på VT20 som på 7705. Det er meget tydeligt, hvis man f.eks. ser TV2 News, hvor de løbende undertekster groft sagt hopper og danser, mens de på 7705 står klippefast. Sammenholdt med at den daglige betjening tilsyneladende er en tak lækrere på 7705, betød det, at jeg lagde en bestilling på 7705 til levering i næste uge i den sidste butik, hvor jeg kliggede på TV. Men andre kan selvfølgelig prioritere anderledes.
Hans CL