Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hans CL
Jeg kan godt forstå din tvivl, da det er ikke noget let valg. Jeg har selv valgt VT20, men det skyldes bl.a., at jeg kunne få det til en særligt favorabel pris via sammenkøb herinde. Rent funktionsmæssigt kan de to TV stort set det samme, og billedmæssigt tror jeg heller ikke, at der er den store forskel; jeg har dog selv kun set VT20 live, så jeg kan ikke udtale mig personligt om 7705. Der er dog flere tråde herinde, hvor 7705 omtales og vurderes.

M.h.t. prisen ved jeg i øvrigt ikke om det gør nogen forskel, men reelt er prisforskellen faktisk ikke på 7.000 kr. 7705 kan du ikke få for under 13.200 kr., og p.t. kan du købe VT20 til 18.500 kr. på nettet hos Cinemagic (som jeg godt kan anbefale). Hvis du helt skal sammenligne produkterne skal du i øvrigt købe et ekstra par 3D briller og WIFI dongle til 7705 - de ting følger med VT20 uden beregning. Det koster ekstra 1.200 kr, hvorefter prisforskellen "kun" er på ca. 4.000 kr.

Hans CL
Af trykkertor
Jeg valgte Samsung fordi jeg synes designet er meget pænere.
Samsung er også billigere.
(Men det var designet der afgjorde i min retning).

Nu er der ikke så mange tests af Samsung, men den her vidner om at det er vel så godt et fjernsyn, som Panasonic sit 3D fjernsyn.

Men nu er ikke én test nok til at afgøre det.
http://3d-tvbuyingguide.com/3dtv-review ... otout.html
Brugeravatar
Af hans123
brug lidt tid på at kikke på dem begge.

Har selv et VT20 og syntes at det er et OK tv.

Men det generer mig lidt at det ikke er godt når der panoreres i billedet der syntes jeg at der kommer alt for meget slør i billedet for at tv ano 2010.
Af mhca
hans123 skrev:brug lidt tid på at kikke på dem begge.

Har selv et VT20 og syntes at det er et OK tv.

Men det generer mig lidt at det ikke er godt når der panoreres i billedet der syntes jeg at der kommer alt for meget slør i billedet for at tv ano 2010.
Gælder det i 2d eller er det kun i 3d, at du oplever det?
For det er da trist, hvis det er et problem i 2d. :-(
Brugeravatar
Af hans123
problemet ses tydeligt i 2D desvære :((

måske er jeg sart, men det er ikke ok for mig

Men har læst lidt på udenlandske forum og der er også nogle der ikke syntes om det.

Ellers har TV'et et kanon flot billede
Af Hans CL
Hans CL skrev:Jeg kan godt forstå din tvivl, da det er ikke noget let valg. Jeg har selv valgt VT20, men det skyldes bl.a., at jeg kunne få det til en særligt favorabel pris via sammenkøb herinde. Rent funktionsmæssigt kan de to TV stort set det samme, og billedmæssigt tror jeg heller ikke, at der er den store forskel; jeg har dog selv kun set VT20 live, så jeg kan ikke udtale mig personligt om 7705. Der er dog flere tråde herinde, hvor 7705 omtales og vurderes.
Efter at have vente tålmodigt på mit VT20 i flere måneder, har jeg faktisk skiftet side og bestilt et PS7705 i dag. Det skyldes, at jeg endnu engang har været ude og kigge på de to TV.

Det er min uvidenskabelige konklusion - bakket op af flere entusiastiske ekspedienter - at VT20 under de optimale forhold (dvs. HD signal fra f.eks. BluRay i et mørklagt rum) har det marginalt bedste billede. Problemet med TV'et er imidlertid, at det har en noget dårligere tuner end 7705. Det betyder i praksis, at et SD TVsignal, som jeg trods alt ser mest af, ikke er så godt på VT20 som på 7705. Det er meget tydeligt, hvis man f.eks. ser TV2 News, hvor de løbende undertekster groft sagt hopper og danser, mens de på 7705 står klippefast. Sammenholdt med at den daglige betjening tilsyneladende er en tak lækrere på 7705, betød det, at jeg lagde en bestilling på 7705 til levering i næste uge i den sidste butik, hvor jeg kliggede på TV. Men andre kan selvfølgelig prioritere anderledes.

Hans CL
Af depechen
Jeg går også og stærkt at overvejer og købe Panasonics 3d tv.
Men har ventet lidt da det jo har været udsolgt alle steder.
Så mund ikke at det falder i pris, når det nu ryger ud i alle butikkerne igen.
Det burde man da mene.
Er Panasonics tv forresten ikke også i Full HD 3D,
hvor Samsungs tv, kun er i HD Ready 3D?
Og hvor meget har det at sige?
Har ud over det hørt at man skal bøbe et ordentligt stativ til at hænge det op på vægen med, hvis det er det man vil.
For køber man et af dem der sidder helt ind til vægen, så får man problemer med ledningerne.
Passer det, og hvis ja, hvilke tv stativer kan så anbefales???
Af 1312
Til HansCL

Du vil efter min bedste overbevining ikke fortryde, at du har bestils Samsungen i stedet for Panaen. Jeg oplever lige som dig, at Samsungen er klart "skarpere", når der ses på SD-signaler - (hvilket jeg også gør mest), sågar HD-signaler virker af og til "skarpere" på Samsungen. Lige som dig, har jeg hørt, at det er pga. af Samsungs bedre tunere. Min eneste anke er, at det er lidt skidt Samsung stadig leverer PS50/63 C7705 med buzz. Måske jeg bare har været uheldig, heldigvis er det er ikke så slemt som på PS50/63C855.
Af Gavin
depechen skrev:Jeg går også og stærkt at overvejer og købe Panasonics 3d tv.
Men har ventet lidt da det jo har været udsolgt alle steder.
Så mund ikke at det falder i pris, når det nu ryger ud i alle butikkerne igen.
Det burde man da mene.
Er Panasonics tv forresten ikke også i Full HD 3D,
hvor Samsungs tv, kun er i HD Ready 3D?
Og hvor meget har det at sige?
Har ud over det hørt at man skal bøbe et ordentligt stativ til at hænge det op på vægen med, hvis det er det man vil.
For køber man et af dem der sidder helt ind til vægen, så får man problemer med ledningerne.
Passer det, og hvis ja, hvilke tv stativer kan så anbefales???
Nu ved jeg ikke hvilket tv du spørger til mht. stativ/vægbeslag, men jeg har samsungs slim vægbeslag til mit PS50C7705 og jeg har ikke problemer med kabler.

Ang. full HD ved 3D visning, så har jeg ikke hørt noget om at Samsung ikke skulle have det, og har ikke noget full HD 3D materiale til at teste det.
Af Hans CL
1312 skrev:
Du vil efter min bedste overbevining ikke fortryde, at du har bestils Samsungen i stedet for Panaen. Jeg oplever lige som dig, at Samsungen er klart "skarpere", når der ses på SD-signaler - (hvilket jeg også gør mest), sågar HD-signaler virker af og til "skarpere" på Samsungen. Lige som dig, har jeg hørt, at det er pga. af Samsungs bedre tunere. Min eneste anke er, at det er lidt skidt Samsung stadig leverer PS50/63 C7705 med buzz. Måske jeg bare har været uheldig, heldigvis er det er ikke så slemt som på PS50/63C855.
Jeg fik leveret TV'et igår, og det første døgn har været én lang succeshistorie - bogstaveligt talt da jeg ikke fik så meget nattesøvn! :p

Både min kone og jeg har været meget begejstrede over billedkvaliteten, uanset om kilden har været SD eller HD TVsignaler eller BluRay. Desuden har jeg været så heldig, at jeg hverken har hørt buzz eller set retention endnu. Så alt i alt har jeg på nuværende tidspunkt på ingen måde fortrudt, at jeg er gået over til plasma fra LCD og specifikt har valgt Samsungen. Jeg kan i hvert fald også kun anbefale 7705'eren. Og så er jeg ikke engang gået igang med at se 3D endnu eller fået installeret min nye Hard Drive! :D

Hans CL
Af Mikkelsen04
Hejsa :)

Jeg synes du skal tage et kig på en tråd jeg lavede for efterhånden noget tid siden:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16820

Men, hvis du har pengene ville jeg da gå efter VT20, det med at det er dårlig kvalitet i 2d skulle efter sigende være noget vrøvl.

VT20 er jo desuden testet her på flatpanels :)
Af trykkertor
Lidt is i maven nu....

Samsung PS50C7705 er til test her hos Flatpanels.dk lige nu.
Og de vil garanteret sammenligne den med VT20.
Så får du et godt bud på hvad der bliver det bedste for dig.
Vil gætte på at testen er klar indenfor en uges tid.
Af mhca
trykkertor skrev:Lidt is i maven nu....

Samsung PS50C7705 er til test her hos Flatpanels.dk lige nu.
Og de vil garanteret sammenligne den med VT20.
Så får du et godt bud på hvad der bliver det bedste for dig.
Vil gætte på at testen er klar indenfor en uges tid.
Så vidt jeg har hørt rygter, så bliver det nok først i ugen efter næste uge, at testen for PS50C7705 kommer på siden.
Så vi må vente lidt endnu. Jeg glæder mig ellers :-)