Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hjemloes
Jeg fik denne fladskærm af mine forældre, men de har sagt at jeg selv skal finde ud af om jeg vil beholde den eller bytte den til noget andet.

Jeg har ikke kunnet finde nogle hjemmesider hvor de har testet den, den er ikke engang på edbpriser.

Er den nået værd? den har kostet 3200kr så der er meget den kan byttes til.

Den vil primært blive brugt til spil og film

mvh Simon
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er ikke helt sikker på om 960BG er den sorte udgave af skærmen, men 960BG og 960BF er hvert fald identiske rent billedmæssigt.

960BF er tidligere blevet tilbagekaldt pga. nogle problemer med responstiden, hvilket medførte et ret markant slør af den type som vi kalder Overdrive trailing her på siden.

Du kan forsøge at teste om din model gør det. Jeg ved ikke om de har fået rettet fejlen, for modellen er ikke så populær efter denne episode. Hent monitorTest her: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Fang derefter cursoren i programmet og vælg trailing og start den interaktive trailing test. Træk den sorte kasse over baggrunden, specielt over de mørkegrå nuancer. Hvis den sorte boks trækker et ret tydeligt hvidt slør, så lider modellen stadig under fejlen.

Ellers søg eventuelt på 960BF her i forummets søgefunktion.
Af hjemloes
mange tak for svaret :)

men jeg vil forsøge at kigge lidt rundt efter noget andet, for jeg synes at 3200kr virker som lidt meget at betale for den skærm..