Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tobster
Hvis du er vant til at sidde ved en 21" alm skærm, så tror jeg en 20,1" bliver for lille til dig...
Af Mokkat
Tobster skrev:Hvis du er vant til at sidde ved en 21" alm skærm, så tror jeg en 20,1" bliver for lille til dig...
mangler crt-skærme ikke noget af arealet i kanterne? Kan da huske min 17" crt havde samme skærmareal som den 15" tft jeg har stående
Brugeravatar
Af Glennbones
Min crt skærm er digonalt 20,2" så det jeg kan se er 20,2" men hvis det nu er en widescreen jeg køber som er 20.1" ville den så ikke stadig være større selvom den mere eller mindre er samme størrelse som min CRT skærm, eller er jeg helt fra den ?

Men det er vel i bund og grund opløsningen som man skal lægge mærke til, da en 20.1" skærm kan kører 1680 X 1050 og jeg kører 1280 X 1024 så er der vel ikke den store forskel, ud over uanset hvad vil jeg få mere plads på skrive bordet, uanset om jeg så er vandt til at bruge en 21" CRT skærm, men skærmen kun kører 1280X1024 idag.

Så må jeg alt andet lige få mere plads.

Eller er jeg igen forkert påden ?
Senest rettet af Glennbones 22 nov 2006, 06:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Glennbones
Er der slet ingen der kan besvare min sidste tråd ?
Af Mokkat
fysisk har du jo det ca det samme skærmareal at arbejde med når begge skærme er ca 20" diagonalt. 1280x1024 er en mindre opløsning, men du kan egentlig stadig pille ved DPI og åbne vinduers størrelse, så du har samme plads at lege på.

Men der er mange grunde til at ha en 2007wfp at arbejde på-
Den er widescreen. Det er et + for mig i hvert fald, kan meget bedre lide at arbejde og spille på 16:10 end på 5:4.
Meget klarere billede med 1680x1050.

Ville personligt osse til hver en tid købe en 20" med s-ips panel end en 22" med TN. De har alligevel samme opløsning og s-ips er bare bedre :D
Brugeravatar
Af Glennbones
Kanon svar mokkat, det giver ligesom lidt klarhed over tingene.

Så det bliver jo nok en 2007WFP med mindre der kommer noget bedre på banen, eller måske nogle flere tests af 22" som jeg snart håber der kommer, da de jo trods alt er nede i en pæn pris, samt hvis der kom en test af 2007WFP ville det jo være kanon fedt, så har man noget at gå frem efter.

Jeg ved godt at 22" er noget der lige er ved at komme frem også til en ok pris for mange af dem, så kunne godt tænke mig snart at se nogle tests :)