Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af metallica2
Hey. Jeg har et valg mellem PANASONIC 50" - TX-P50X20 pris: 5.515

og: LG Electronics 50" - 50PJ350N pris: 5.444

Jeg helder nu mest til Panasonic men hvad synes i?

Også har jeg snakket med en der siger man kan tilslutte en boks til sit tv også vil det blive Full HD men jeg ved ikke hvor jeg kan finde den på nettet så hvis i gider og sende et link af sådan en fætter.

mvh. metallica2 8)
Af RogueAgent
Umiddelbart tror jeg næppe der er himmelvid forskel på billedkvaliteten på de to TV.

Lidt pros og cons:

LG'en har en anelse højere opløsning (1366x768 mod 1024x768 på Panasonic'en), men hvor stor forskel det gør i praksis er det nok kun dig der kan bedømme.

Personligt synes jeg bedre om LG's design end Panasonics - til gengæld har Panasonic ry for generelt at være mere modstandsdygtig overfor Image Retention end LG'en.

Hvis LG menuen minder om den på mit PS8000, så er der formentlig væsentligt mere omfattende indstillingsmuligheder på det end på Pan X20.

Vi har et X10 (generationen før) i 50" på mit arbejde, og det er et helt ok TV, men med bagrund i ovenstående ville jeg personligt vælge LG'en.

Hvad FullHD angår, så er det panelets opløsning der afgør hvad der kan lade sig gøre - du kan sagtens "fodre" begge TV med et FullHD signal, men uanset hvad du måtte sætte til af bokse, bliver det aldrig FullHD, da ingen af disse TV er i stand til at vise så høj opløsning, helt simpelt.
Af metallica2
Kan man ikke bare putte et nyt panel i så?
Af metallica2
Hvorfor skriver du det. Det er altså ikke alle der har lige meget forstand på fladskærme osv.
Af Supergris
Ved du hvad et panel er??? Hvis du gør, ville du kunne regne ud, at det bedre kunne svare sig ( kan nu heller ikke lade sig gøre ), at købe en anden skærm i stedet!
I øvrigt er full - HD ikke ensbetydende med bedre billedkvalitet, så det er ikke noget, du skal tænke på, med mindre du skal bruge den sammen med en computer, hvor det giver en større opløsning til dit skrivebord!
Begge skærme er iøvrigt udmærkede valg, og giver et fint billede til prisen...
Af metallica2
Supergris skrev:Ved du hvad et panel er??? Hvis du gør, ville du kunne regne ud, at det bedre kunne svare sig ( kan nu heller ikke lade sig gøre ), at købe en anden skærm i stedet!
I øvrigt er full - HD ikke ensbetydende med bedre billedkvalitet, så det er ikke noget, du skal tænke på, med mindre du skal bruge den sammen med en computer, hvor det giver en større opløsning til dit skrivebord!
Begge skærme er iøvrigt udmærkede valg, og giver et fint billede til prisen...
Tak for det gode svar! Nej jeg ved desværre ikke hvad paneler er.

Men jeg tror jeg helder nu mest over til lgen da jeg har fundet ud er at den er på flere hz.
Af RogueAgent
Panelet er den 'plade' i apparatet der viser billedet - det kan ikke lade sig gøre at skifte det ud med et fullHD panel. Og selv om det kunne, ville det være langt dyrere end bare at købe et tv der var fullHD til at begynde med...
Af metallica2
RogueAgent skrev:Panelet er den 'plade' i apparatet der viser billedet - det kan ikke lade sig gøre at skifte det ud med et fullHD panel. Og selv om det kunne, ville det være langt dyrere end bare at købe et tv der var fullHD til at begynde med...
Ok. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra, at du heller ikke ved hvad frekvensen dækker over? Begge skærme kører ved 100 Hz når skærmen opdateres, men LG's kører med et sub-field-drive på 600 Hz, hvor X20 kører 400 Hz. Går du op i S20-modellen, så får du også 600 Hz hos Panasonic. Men igen: Ved du reelt hvad denne frekvens betyder, ud over at tallet er større ved den ene end den anden? Det er ikke automatisk bedre med et højere tal i denne sammenhæng.
Af metallica2
yakken skrev:Jeg går ud fra, at du heller ikke ved hvad frekvensen dækker over? Begge skærme kører ved 100 Hz når skærmen opdateres, men LG's kører med et sub-field-drive på 600 Hz, hvor X20 kører 400 Hz. Går du op i S20-modellen, så får du også 600 Hz hos Panasonic. Men igen: Ved du reelt hvad denne frekvens betyder, ud over at tallet er større ved den ene end den anden? Det er ikke automatisk bedre med et højere tal i denne sammenhæng.
Nej jeg ved ikke rigtig hvad hz er?