Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carstena
Hej

Efter lidt søgen har jeg fundet frem til Samsungs UE40C7705 som mit næste tv. Men er ikke sikker på at det nødvendigvis skal være med 3D - kan ikke umiddelbart se konen og jeg sidde med 3D briller på... Men hvad hedder "makkeren" som ikke har 3D?

Vh

Carsten
Af carstena
Rasmus Larsen skrev:Hej Carsten og velkommen til.

3D-delen på lige præcis C7705 og C8705 modellerne er heller ikke overbevisende, så det er ikke noget tab.

Desværre findes der ikke en direkte makker uden 3D. Skridtet ned hedder C6705 og findes i 40" f.eks. her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=589033

Efter min mening er C6705 dog også et skridt ned billedkvalitets-mæssigt.
OK - men hvad vil så være interessant at kigge på hvis billedkvaliteten prioriteres højere end 3D - altså hvilket andet tv omkring str. 46" (LCD / LED)?

Vh
Carsten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Er 46 tommer maks? Samsung har jo også deres plasma-Tv på 50 tommer, som er lige så tynde som deres "LED"-modeller, og hvor billedkvaliteten er i højsædet.

Og hvad er budgettet?
Af red_martians
En skærm som panasonic V20 er vist pt. den bedste skærm på markedet uden 3D. Sådan en vil jeg nok gå efter. Findes dog pt kun i 42" og 50"
Af carstena
46" er ikke nødvendigvis max. men budgettet ligger på max. 12.000. min nuværende plasma skærm gik kold efter 3 år, så er ikke den store fan af plasma...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder uheldigt, men det er nu ellers ikke et typisk træk for plasma-Tv. Plasma-Tv og LCD-TV afviger ikke så meget på levetiden, når man kigger på panelet. Det er i stedet typisk andre komponenter der står af langt før panelet, hvor du så får enten sort skærm, streger på skærmen eller udfald i billedet.

Vores liste med anbefalinger her kan måske give inspiration:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af carstena
Hmm nu er det så netop streger på skærmen der gør sig gældende - troede blot at det var panelet det var galt med. Har altid været tilfreds med Panasonic, men fravalgt det pga. det. Derudover kan jeg læse mig til at Panasonic ikke kan afspille mp3 fra netværket (NAS).

Vh
Carsten
Af Peter VTEC
Hmm det skulle vel ikke være en PX70 model du har med de streger?
Af mundt
Hej..

At sige at 3d på en 8705 ikke er overbevisende, synes jeg er noget fis. Jeg synes det virker ganske fint, og jeg bemærker ikke rigtig al den crosstalk som folk piver over... Men hvis man gerne VIL finde fejl, kan man jo altid.

@ Rasmus: Burde man ikke have en 3d-referenceskærm til både lcd og plasma? Jeg mener, man kan jo heller ikke sammenligne bundtrækket på en benzinbil med bundtrækket på en dieselbil...
Af Peter VTEC
Ja okay, det var en PX/PV70 model, de havde nemlig en temmelig stor tendens til at lave de striber på panelet når de blev omkring to år gamle, men jeg synes at huske fra mange tråde omkring emnet at Panasonic erkendte problemet og skiftede paneler på tv selv efter reklamationsretten var udløbet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
mundt skrev:At sige at 3d på en 8705 ikke er overbevisende, synes jeg er noget fis. Jeg synes det virker ganske fint, og jeg bemærker ikke rigtig al den crosstalk som folk piver over... Men hvis man gerne VIL finde fejl, kan man jo altid.
Det handler ikke om at man VIL finde fejl. Det handler om at have en kritisk tilgang til tingene. Hvor mange af 3D-TV'ene har du haft hjemme i stuen eller taget et grundigere kig på? Det er helt fint, at du ikke generes af crosstalk, men det betyder ikke at vores vurdering er forkert - blot at du ikke er enig, eller er knapt så kritisk. Det kunne nok fremlægges som andet end "fis"...
mundt skrev:@ Rasmus: Burde man ikke have en 3d-referenceskærm til både lcd og plasma? Jeg mener, man kan jo heller ikke sammenligne bundtrækket på en benzinbil med bundtrækket på en dieselbil...
Vi skelner ikke mellem teknologier og vi har kun én reference - og det er på rå billedkvalitet. Så længe 3D er så svagt repræsenteret, som det er nu, så er der meget lidt mening i at have separate referencer til disse TV. Derudover, så kan vi stort set ikke måle på 3D-billedet objektivt, hvilket ville udvande en reference-award en del.
Af carstena
Nå men det blev til en LE40C755 som var på tilbud i Bilka til 7999. Har så købt en 500 GB USB Hd til og glæder mig til at komme igang med det :-)

Nogen der har et forslag / link til billedinstillinger / kalibrering?

VH
Carsten