Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tunfisken
Hejsa jeg har lige købt en LG 60PK250N.

En lækker skærm, men det ser ud som om der er en pixelkant på sorte scener rundt omkring skærmen, dette forsvinder markant når man vælger "biografmode" på tv´et så jeg tænker hermed at skærmen lige skal køres til da det er en plasma eller at HDMI kablet er dårligt eller den mangler kalibrering?

Jeg har lige pt valgt en MODE der hedder ISF ekspert1 da jeg synes man får et roligt og godt billede som samtidig er en del strømbesparende.

Men det kan selvfølgelig også bare være det materiale man afspiller og så er skærmen sådan!

Snakkede med LG Support, de havde godt set "problemet" men de mente ikke det var skærmen men tværtimod materialet der blev spillet, og måske har de ret for det er jo ikke hele tiden og det forsvinder næsten ved Biografmode.

Overvejer en kalibrering, men det er alligevel 2800 kr og skærmen kostede 11.000 kr :p fra ny

Men alt ialt FANTASTISK billede og design (B
Af RogueAgent
Biografmode er formentlig under alle omstændigheder den mest korrekte (eller mindst ukorrekte, afhængig af hvordan man ser det) standard indstilling, så hvis problemet forsvinder i dette mode, hvorfor så ikke bare bruge det..? :)
Af tunfisken
Der er flere der har nævnt at biograf Mode er den bedste løsning når man ikke har fået prof kalibrering, hvordan kan det egentlig være?

Har valgt ISF ekspert1 fordi den mindede meget om biograf mode men var meget mere strømbesparende på det punkt :)
Af RogueAgent
Der er en tråd der berører dette emne på recorder.dk - http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... shistorien (meget lang tråd, så er du advaret).

Kort fortalt handler det om at kun meget få TV som standard giver mulighed for at få et tilnærmelsesvist korrekt billede, uden en eller anden form for teknisk assistance (læs: kalibrering).

Hvorfor det er sådan kan der gives mange bud på - men sålænge de fleste forbrugere ikke er opmærksom på dette issue (eller er ligeglade, eller ligefrem foretrækker en bevidst "skæv" indstilling), så er der heller ikke efterspørgsel på det, og så er der jo ingen grund for TV producenterne til at ændre på det.