Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg har lige tilmeldt mig her - nu mest pga. Yakken :D der ved en hel del og de andre hjælpsomme fyre her.
Kort fortalt så skal jeg bygge en ny computer og købe en ny skærm. Jeg har en 21" IBM som er rigtig god, men den fylder utroligt meget og er mega grim at se på. Har tænkt mig at købe et Nvidia Gforce 7600GT kort.
Jeg spiller Mahjongg og div. Puzzle spil - plus surfer verden rundt.
Jeg har tænkt mig at købe en Packard Bell: Maestro - Widescreem 22", men forleden da jeg var i Electric City for at se på den fortalte ekspedienten mig at de havde sendt alle retur pga. flere fejl - dette undrede mig da jeg intet sted har hørt / læst at denne skærm skulle have så store fejl. Har I hørt om dette ? Jeg tror at han sagde det fordi den var udsolgt og han prøvede så at få mig til at købe en skærm til 8500 kr.

Jeg har også kik på ASUS: MW221U & Samsung 22 TFT 225BW, men efter at Yakken skrev om mulige problemer mht. Widescreen opløsning og spil spekulerer jeg på om jeg skal lade være med at købe en widescreen. Hvad siger experterne her ?

Tænk det skal være så besværligt at købe en skærm, det var meget nemmere for år tilbage, der var ikke meget at vælge imellem :((

Typisk når jeg har penge - kan jeg ikke finde noget at bruge dem på :D

I må alle have en god dag ;)

Sanne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har desværre ikke så mange erfaringer med 22" skærmene endnu, men lad os nu ikke male en hvis gut på væggen med det samme. De her spil du har gang i:
Kører de i fuldskærm eller er det blot vinduer du har åbne (ligesom Word i windows f.eks.)? Widescreen giver kun "problemer" når der er tale om spil der kører i deres egen opløsning - såsom OpenGL spil der oftest kører i fuldskærmstilstand. I windows vil du ikke få problemer med opløsningen.

Til dit formål er der ingen grund til at sigte efter skyerne og de to modeller du har kig på vil være udmærkede kandidater til alment brug. Prisen er dog lige oppe og runde 3000 kr. hvor du for 600 kr. mere kan få en Dell 2007WFP - ikke at du hermed SKAL sigte efter sådan en skærm, men det er dog en mulighed. Er der nogen ting du specielt er interesseret i mht. valget af skærm - såsom udseende eller funktionalitet?
Wolfie skrev:Jeg har tænkt mig at købe en Packard Bell: Maestro - Widescreem 22", men forleden da jeg var i Electric City for at se på den fortalte ekspedienten mig at de havde sendt alle retur pga. flere fejl - dette undrede mig da jeg intet sted har hørt / læst at denne skærm skulle have så store fejl. Har I hørt om dette ? Jeg tror at han sagde det fordi den var udsolgt.

Sanne
Hej Sanne

Jeg har selv en Packard Bell Maestro 220W. Kanon god skærm. Man får virkelig MEGET for de sølle 2.999,-

Jeg blev lidt nervøs da jeg læste at der kunne være fejl i den, så jeg ringede lige hurtigt til Packard Bell's kundeservice og spurgte dem.
De sagde at der havde været en hardwarefejl i ca 30%.
Det skulle være fejl som var der fra starten - dvs. altså ikke noget som skærmen udviklede hen af vejen.
Da sagde også at var man uheldig at få problemet med sin skærm, så byttede den lige over med en ny. Ingen problemer der med reparation osv...

De har også skærmen i Fona til kr. 3.299,-
Jeg gik ind i Fona og spurgte om det ikke godt nok var ejet af samme som Electric City. De svarede jo og jeg kunne på denne måde presse dem til at sælge mig skærmen til det samme som hos Electric City :)
Prøv det...

Jeg er meget glad for skærmen og har ikke fortrudt købet...
Den står utrolig flot i kontrasten bl.a.
Har haft den i ca. 1 uge nu... Loving it... (B

-Torben

[img]http://www.mpx.no/img/cache/img_169283568_0.jpg[/img]
Senest rettet af Tobster 21 nov 2006, 07:56, rettet i alt 1 gang.
Af Wolfie
Hi Yakken & Tobster.

Orv det var sørme hurtigt i fik svaret - takker :)

Yakken:
Mht. mine spil - så kører nogle i et vindue og andre kører deres eget løb i fuldskærmstilstand og det er jo ikke muligt at ændre på dette.
At Dell skærmen koster 600 kr mere betyder ikke noget ( orv det lød vist som om jeg har penge nok :D det har jeg ikke, men har lige fået et stort banklån ) du nar nævnt den nogle gange så jeg checkede den ud, men den er kun 20.1" og kan ikke købes i en forretning og det foretrækker jeg. ASUS skærmen har jeg kun læst godt om men har ikke kunne finde en forretning som har den. Udover at skærmen skal være sort og 22"

Tobster:
Godt at høre at du er glad for din Packard Bell monitor, men hardware fejl i 30% synes jeg er mange. Efter at ha' læst dit svar, ringede jeg til den Fona hvor jeg havde set skærmen ... UDSOLGT så ringede jeg til de Fona som er her i københavn, men den var udsolgt, men i Fona nr. 6 fik jeg et kvikt hoved i telefonen, han gik online og checkede hvilke Fona der
havde skærmen, den i Valby har 2, så jeg må beslutte mig om jeg vil købe skærmen mens jeg sover :s og i så fald tage til valby når de åbner i morgen tidlig.

Jeg vender tilbage og fortæller hvad det er blevet til.

Sov godt ;)

ll
Brugeravatar
Af Tobster
Fandt denne info på nettet:
ALLE 22"ws som selges i dag har det samme 5ms TN panelet fra Chi Mei.
Her er link'et til citatet

Ellers er det ikke til at finde nogen information/test af denne skærm...

Går du glip af dem i Valby, så prøv da at ringe til Packard Bell's kundeservice og spørg hvor de ellers forhandles:
35 44 86 01
Senest rettet af Tobster 21 nov 2006, 10:43, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tvivler på at Samsung bruger paneler fra andre end dem selv...
Brugeravatar
Af Tobster
yakken skrev:Jeg tvivler på at Samsung bruger paneler fra andre end dem selv...
Tror du?

Det kunne godt se ud til at de har ét eller andet med hinanden at gøre: Klik her for søgeresultater...
LG.Philips LCD, Samsung Electronics Co., Ltd., NEC LCD Technologies Ltd. and Sharp Corporation have previously taken licenses under the ‘371 patent. “We are pleased to continue to build our relationship with CMO through this license arrangement and to know that CMO’s customers will benefit from Honeywell’s LCD technologies,” said Loria Yeadon, CEO of Honeywell Intellectual Properties Inc.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det citat er jo grebet ud af kontekst og det beskriver slet ikke det du tror det gør. Det der står er at flere producenter har købt licencer på det amerikanske patent nummer 5,280,371 som er en metode til bla. at øge lysstyrken på et LCD panel. Det er Honeywell Tech. der ejer det patent og det er DEM CMO arbejder sammen med.
Af Wolfie
Hej igen.

Jeg fik den skærm i Valby - men jeg kan desværre ikke sætte den op endnu da mit nuværende grafikkort ikke kan håndtere den skærm / opløsning, jeg er igang med at sammensætte delene til den nye maskine jeg skal bygge, men indtil videre har jeg kun bestilt et Thermaltake kabinet.
Jeg har læst i flere debat fora at folk har problemer med widescreen skærmene d.v.s. selv nyere skærmkort understøtter ikke 1680:1050, som jeg tidligere skrev vil jeg købe et Gforce 7600GT kort men vil lige undersøge om det kan bruges.
Jeg skriver tilbage når jeg har fået testet skærmen og fortæller hvad jeg synes om den.

Tak for jeres hjælp :)
Brugeravatar
Af Tobster
Problemer? Hmmm....
Jeg benytter et 4 år gammelt Gforce4 Ti4800SE uden problemer....
Der er DVI-udgang i og uderstøtter maks 1680x1050