Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey alle.

Jeg står og skal have en ny skærm, i 26-27" størrelsen. Mit budget er max 5000 kr.

Den vil primært blive brugt til kontorbrug, en smule spil og lidt film.

Pt. har jeg set mig lidt lun på en Samsung SyncMaster P2770H pga. et rigtig fedt design, og ja, den er jo dejlig billig.

Jeg er dog i tvivl om jeg vil have et TN panel, kunne godt tænke mig en skærm med bedre farver og sortniveau end min LG L227WT, nu hvor jeg ikke har brug for hurtig responstid mere.

Kan man overhovedet få okay 26-27" med IPS eller et VA panel til 3000-4000 kr? De Dell skærme jeg har set går desværre noget ud over mit budget :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke få et IPS eller VA panel i dét prisleje.
Af Steen Bay
yakken skrev:Nej, du kan ikke få et IPS eller VA panel i dét prisleje.
Vil det være helt håbløst at bruge et TV som monitor? Så ville man jo nemt kunne finde en stor skærm med et godt panel til en rimelig pris.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I de "små" størrelser af TV, så vil det være et ret dårligt eksemplar du får fat i, men hvis kravene ikke er store, så kan det måske gå an. Ift. en monitor, så er det også oftest noget af et skrummel du får på skrivebordet, da højttalere mv. gerne tager lidt plads.
Af Bitkit
Min kammerat købte en LG L245WP med s-ips for 4000 kr for et års tid siden. virkelig en lækker skærm, men ved ikke hvordan den konkurrer imod de nyere skærme. men ihverfald den bedste skærm jeg har set med mine egne øjne :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen er såmen fin nok, men den er jo ikke 27".
Af tewic
Okay, så må jeg indse at jeg ikke får den størrelse til de penge. Det vigtigste er også at jeg kommer end tand op fra 1680x1050 opløsningen så der er lidt mere plads at gøre med.

Min største tvivl ligger egentlig også på om merprisen for sådan et panel er det værd når jeg ikke er grafiker. Jeg er vænnet til billige TN paneler som monitor og bruger mit PX80 via tv-out når der skal ses film o.l.

Det er jo altid nice med et bedre billede, problemet er at jeg ikke har noget at sammenligne med, jeg ved ikke hvor meget bedre det bliver, og om det dermed er merprisen værd. Der er vel ikke så mange andre muligheder end at bestille en skærm og så sammenligne med min nuværende, og benytte de 14 dages returret hvis det ikke lever op til forventningerne.

Jeg sætter pris på jeres hjælp indtil videre, tak :)