Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom-H
Ja som topic siger hvordan er bedst? jeg har hentet den burn in washer som der er linket til her på flatpanels og brændt på en dvd, men jeg synes bare den skal køre længe før man ser en forskel.

Det er lidt burn in fra logoet på TV2 news som skal væk, kan jeg med fordel sætte profil til dynamisk for bedre resultat, eller vil det ikke have nogen betydning? Synes jeg så en herinde på et tidspunkt som skrev at han gjorde sådan.

Har Pana G10.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Om burn-in kan fjernes eller ej kommer an på hvor lang tid dit TV har kørt på forhånd. Hvis du er ude over de første 100-200 timer, så bliver det sværere og sværere at fjerne det når det først er kommet.

Du kan godt "booste" udvaskningen ved at bruge den dynamiske profil, da der er højere lysstyrke og kontrast heri.
Af Tom-H
Okay tak for svar, jeg er for længst ude over de 200 timer, mit tv kører næsten i døgndrift.

Jeg har tidligere kørt den washer og det hjalp vidst også lidt, er bare kommet lidt igen. Man ser det næsten ikke, det er mest ved helt lyse/hvide scener at man kan ane det :)