Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg lige købt UE40v7705 og en BD-6900 afspiller, begge fra samsung.

Men jeg har hørt og læst at PS3 muligvis kan afspille 3d.

Er der nogen som kan bekræfte dette ?

Og er PS3 en god blue ray afspiller ?

Og larmer den meget når den er tændt ?

Jeg tænker på at bytte BD-6900 da den kostede 3000 og købe en PS3 -
Af Holm86
Jeg er ikke 100% sikker på om PS3 kan afspille 3D endnu.
Men det er 100% sikkert på at den kommer til at kunne. Den bliver opdateret på et tidspunkt henover sommeren så den kommer til at kunne afspille 3D. (ved ikke helt om det er sket endnu)

Og ja den afspiller ganske udemærket BluRay film.
Af sebbe
Den spiller godt blueray :) og 3d kommer hvis i november først :) men 3d spil kan den spille nu :)

Den larmer næsten ikke :)
Af lordt_nelson
Det lader til at I mener at man skal gå for PS3'eren.

Kan man bruge den som server - er det muligt at koble PC til i netværk og bruge den til back ups ?

Jeg har læst et sted at man kunne surfe på den på nettet - hvordan er dette muligt
Af sebbe
ps3 har en browser du kan søge på nettede med :) du kan bruge den som medie server og streme film og musik o.s.v fra computerne over netværk :)
Af Janckey
Jeg mener jeg har hørt at opdateringen så ps3 kan afspille 3D Bluray allerede kommer til september? :) det har jeg ihvertfald hørt :p
Af lordt_nelson
er det muligt at sætte en større HD i en PS3'er
Af Gavin
lordt_nelson skrev:er det muligt at sætte en større HD i en PS3'er
Ja det er det. :)

Det er tilmed skrevet i brugervejledningen hvordan man gør det.
Af mhca
Er det den generelle holdning, at PS3'eren ikke støjer?

For jeg mindes da diverse spillekonsoller, som larmer mere end hvad godt er.
Jeg er ret sart over for støj, og specielt til film generer det mig, når der kommer stille scener, hvis der står en blæser-summen.

Jeg overvejer dog selv at købe en PS3 til medieafspiller, BluRay-afspiller samt spillekonsol-underholdning (har aldrig haft egen konsol). Derfor er jeg også interesseret i folks kommentarer her i denne tråd. Dog primært vedr. støjen, da jeg har læst meget andet positivt om PS3'eren.
Af Akyhne
Den nye slimline model er ret lydløs, men den høres stadig. Dog ikke ved "normal" afspilning af film eller ved brug af spil. Selv når blæseren kører for fuld drøn, er den egentlig ret stille.

Der er 2-3 spil der i øjeblikket understøtter 3D.

Hvad angår afspilning af Blu Ray, så synes mange steder at bruge PS3'en som reference, dette ville de vel ikke gøre, såfremt den var elendig til det. Modsat PS2'en som var elendig til afspilning af DVD'er.

Vær opmærksom på det er ret irriterende at styre en film med det medfølgende håndtag, så jeg vil anbefale en fjernbetjening fra Sony. Har ikke selv en, men det står på ønskelisten efter jeg nu har fået mit første 40" fladtv og min første Blu Ray film.

Angående spil, så invester i SuperSonic Acrobatic Rocket-Powered BattleCars. Det er billig underholdning for alle pengene. Købes kun igennem PS Store.
http://www.youtube.com/results?search_q ... -cars&aq=1
Af Shadout
Jeg syes nu PS3 Slim larmer en del. Det er ikke helt som at starte en støvsuger, så det er da noget man kan leve med (og overdøve med lyden fra TV'et). Men lydløs er den bestemt ikke :D
Af Akyhne
Den larmer ikke nævneværdigt mere end min HDD recorder hvis overhovedet, men det afhænger vel også af hvordan man har placeret den.
Støjen er også betydelig mere lydsvag end den gamle PS3 og især X-box (360).