Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej TV eksperter

Har nu forsøgt forgæves at finde rundt i den her TV Jungle og søger nu et godt råd.

Skal have skiftet den gamle kasse ud med en fladskærm på minimum 46 ". Hvis vi skal have et tv for under 10000 kr. er det så muligt og skal det være led, lcd eller plasma. Vil mægtig gerne have hvis vi også kunne bruge nettet over tv´et - eller er det nu mest fjernsyns kig. Vi spiller meget sjældent.

Har ladet mig fortælle at strømforbruget er gigantisk højt på et plasma?

Dbh.
Kim Hansen
Af netfors
Gigantisk højt strøm forbrug er nok så meget sagt :s
Det er rigtigt, at strøm forbruget, generelt er højere for plasma. Men til gengæld for mere tv for pengene med plasma.
Du vil sikkert blive anbefalet det flere gange herinde, men et Panasonic G20 (plasma) er et gost bud i denne prisklasse 8) Det kan du få i 42" 46" og 50" alle til under 10k. Der får du meget skærm/billed kvalitet for pengene :p
Du kan evt læse anmeldelsen af dette tv her:
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1267447545
Af kimhansen
Tak for svaret

Så til en pris på under 10k - vil en plasma være at foretrække med hensyn til value for money
Af mhca
Du skriver ikke så meget om hvilke krav, I har til TV'et.

Hvis ikke at billedkvaliteten er topprioritet, så bør I måske vælge ud fra ekstrafunktioner samt design på TV'et også?

Panasonic G20 anbefales, fordi det er et TV, som leverer et utroligt godt billede til prisen. Med utroligt godt, menes der at billedet kan justeres tæt på et ideelt billede i forhold til billedstandarder.
Det er ikke sikkert, at I som brugere vil opleve den store forskel på dette TV og et fornuftigt andet TV til under 10.000 kr. medmindre I ser dem side om side. Dog har plasma en fordel på responstiden, hvilket er vigtigt til hurtige bevægelser.

Jeg ville personligt selv stræbe efter et TV med optimal billedkvalitet, men jeg vil også samtidigt vægte design og funktioner.

Du nævner selv at bruge internet på TV'et... Hvis du mener at surfe rigtigt, så er det vist kun Philips, der indtil videre har haft et mindre heldigt forsøg herpå.
Flere producenter har dog mere eller mindre velfungerende adgang til tjenester såsom YouTube og Internationale nyheder e.l.
Nogle TV har indbygget trådløs funktionalitet, nogle kræver en tilkøbt USB-dongle og nogle kan kun via kabel.

Jeg ville selv også vægte en funktion som indbygget PVR (personal video recorder) højt.

Jeg håber, at I finder det rette TV.
Jeg ville blot gøre opmærksom på, at der for mange brugere er langt mere end bare billedkvaliteten, der spiller ind, når det gælder, hvor glad man bliver for TV'et.

Mvh. Martin