Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bantam
Jep - den er jeg med på. Hvis du ikke ser det i rigtigt materiale, kan det jo være ligegyldigt.
Af ThomasMac
ThomasMac skrev:
viol8r skrev:
ThomasMac skrev:Hej Jeg har fået samme tv, og jeg ville prøve at lave dine indstillinger, men jeg forstår ikke hvordan du får alle de indstilling i f.eks 10P hvidbalance frem?
Jeg får kun
Interval
Rød
Grøn
Blå
Ved interval kan du vælge mellem 1-10. Værdierne (RGB) er så for de enkelte intervaller. F.eks. ved interval 2 er værdierne 0 -1 -1 , hvilket vil sige Red 1, Green -1, Blue -1.

Ahh - super tak, det prøver jeg lige i aften ;o)
Så fik jeg indstillet det efter dine tips. Og må sige at det hjalp betragteligt, dog synes jeg billedet blir en anelse for mørkt, så jeg har valgt de samme indstillinger som dig dog med følgende ændringer:
Kontrast:85
Lys:44
Skarphed:40
Farve:36
AVANCERET
Dynamisk Kontrast: Medium
Gamma: 0
Kantforbedring:Til

(Ved godt det ikke er "Rigtigt" men sådan kan jeg bedst lide det O_O )
Af wium
En virkelig flot og stilet opsætning du har. Tror selv at damerne vil synes at det ser lækkert ud ;)

Glæder mig til at mit 50 tommer PS50C7705 kommer ind af døren.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Billede nr. 2, den med skyggen i venstre side af skærmen. Er det retention efter et menubillede?
Af viol8r
MigSelv skrev:Hej
Billede nr. 2, den med skyggen i venstre side af skærmen. Er det retention efter et menubillede?
Nej, det er min flash fra kameraet, der lyser et vindue op bag sofaen :-)

Skærmen har ingen problemer med rentention.
Af Captain Awesome
Hvilket udstyr har du brugt til at foretage målingerne med? Derudover, thumbs up for den gode anmeldelse. Det anbefales at man trykker på linket til den fulde anmeldelse. :)
Af ajhals
Hej viol8r og i andre

Så fik jeg endelig mit PS50C7705 på vægen. Der er en smule buzz i lyse scener, men ikke så meget at det for alvor generer mig. Jeg har ikke oplevet skyggen af retention endnu (har dog heller ikke på nogen måde presset TV'et til det). Men noget jeg har oplevet, er den flimren som du selv skrev, at Panasonic havde haft problemer med. Out-of-the-box synes jeg den var slem, jeg har nu prøvet at kalibrere efter dine indstillinger, og det har da også hjulpen en del på det, men jeg synes stadig jeg oplever det en anelse. Det spøjse ved det er, at man ikke ser det, når man kigger direkte på skærmen, men først hvis man flytter focus lidt ved siden eller oven over/neden under skærmen. Jeg oplever det kun i lyse scener.

Har i oplevet noget lignende og er det noget man kan "indstille" sig ud af?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg skrev tidligere i dag et indlæg ang. denne flimren, som jeg lige paster herind også:

Typisk så vil man have nemmere ved at se flimrende ting hvis man sidder så tæt på TV'et, at de perifære og mere lysfølsomme stavceller i øjet også belyses. Du kender uden tvivl fænomenet fra tidligere, hvor man typisk spotter en flimrende skærm ud af øjenkrogen, eller at en stjerne på himlen er nemmere at se, hvis man ikke kigger direkte på den.

Det er vanvittigt off-topic (og undskyld for det), men vi har kort beskrevet dette i sammenhæng med spiloplevelse i en af vore tidligere artikler:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... &id=115549 5101
Af ajhals
Ok tak for svaret yakken!

Ja, det er det fænomen jeg taler om. Men hvordan forklarer man så, at jeg fx har oplevet det før, netop med panasonic tv, som mange har påpeget dette ved, i butikker, hvor fx samsung (plasma) har hængt lige ved siden af, og ikke vist nogen "flimren". I dette tilfælde er afstanden den samme.
Desuden sidder jeg ca. 3½ meter fra min 50", hvilket jeg ikke vil betegne som "tæt" på, men jeg ved selvfølgelig godt, at det kan være individuelt, og vi påvirkes forskelligt af sådanne ting :).
Af drjake
Hey.

Det er jo et fint setup! Kæresten ønsker sig sådan en i fødselsdagsgave så er i fuld gang med at undersøge modellen. Har set den live i Fona 2000 på strøget, men de har kun en optimeret video de kan vise... Så har lige en masse spørgmål du måske kan svare på.

Vi vil hovedsageligt komme til at bruge det sammen med vores mediacenter, og afspille H264 720 samt gamle serier i forskellig kvali.

Hvordan ser standard definition ud, Fx Friends i 4:3?

Har du prøvet at se nyhederne i en afstand af ca 4m, er det behageligt?

Hvordan er den indbyggede tuner i tvét? Er den tjep til at skifte kanaler, eller er det som at bruge en gammel Parabol?

Hvis du du sat den til et mediecenter, ved du så om den scalerer 1:1, eller om der skal bruges overscanning (fylde billedet ud) ?

Hvis du har mediecenteret, har du så afprøvet med Rips i dårligere kvalitet? (Man bliver jo træt af at se de samme HD natur film, og så kommer de gamle tv serier på)

Har du prøvet det indbyggede mediefunktion med optagelse til USB, funkede det?

Bruger du passthrough på din Onkyo, og hvordan virker de sammen? Jeg har selv en Onkyo 876, og B&W setup.

I butikken var der ingen sol, så havde svært ved at gætte mig til, hvordan den ville være med direkte sollys?

har du testet DLNA funktionen?

Det var vist alle mine sidste spørgsmål, før jeg springer ud i det :)
Af mulledreng
Lige for en "dummie" - er Samsung PS63C7705 3D plasma og PN50c8000 det samme tv ?

vh Morten
Af bleze
Det ene er den nordiske udgave og den anden den der sælges i resten af verden eller ihvertfald USA
Af viol8r
mulledreng skrev:Lige for en "dummie" - er Samsung PS63C7705 3D plasma og PN50c8000 det samme tv ?
Bortset lige fra 13", så ja. Stortset. Der er nogle firmwaremæssige ændringer, men hardwaren er den samme. Svarer også til den engelske PSXXC7000 (hvor PSXXC6900 er den samme som PNXXC7000).