Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikA
Hej

Er ny bruger af dette forum.

Har for nogle måneder siden købt en Sony EX700 i 40" som jeg har et spm. til.

Der er mindre skygger i kanten af skærmen, som især er synlige når billedet på skærmen panorerer. Det er mest tydelig, eller bemærkes mest, midt på skærmen. Det er som om at lyset er brudt en smule enkelte steder.

Hverken Sony Support eller butikken jeg har købt det i, mener at kende noget til dette fænomen.

Er der evt. nogle i dette forum som kender det, er det evt. en kendt ulempe ved sidebelyste skærme og er det noget jeg skal lære at affinde mig med?
Af HenrikA
Er der ingen der kan hjælpe med dette? Der er ikke meget hjælp at hente hos Sony Support og jeg ved ikke om jeg kan forvente ander af skærmen end et jeg har konstateret.
Af HenrikA
Tak for det, det er lige præcis det jeg oplever på min skærm.

Skal man finde sig i det?

Det er fint med HD signaler og andet digital billedkvalitet, men hvis skærmen ikke kan vise det uden at tilføje diverse skygger rundt omkring, er det vel ikke meget værd.
Af Moonchild
Jeg har også et Sony ex700 og oplever nøjagtigt samme problem. Det er virkeligt irriterende. Jeg har taget billeder af det og sendt det til Sony support, men de siger, at de ikke kan se noget?!?
Samtidig knager og brager tv'et fra plastic-delene.
Jeg har baggrund af de to ovennævnte ting fortrudt mit køb af mit Sony fjernsyn, og jeg vil faktisk advare andre mod at købe et.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes bestemt ikke I skal finde jer i "clouding" hvis det er så slemt som på billedet ovenfor. Clouding er efterhånden ved at være en ret hyppig fejl ved disse LED-beslyste skærme, hvilket er en ret trist tendens. Der må strammes op!
Af MF-DK
Vil blot nævne noget jeg har læst et sted, at hvis man tage billeder af clouding, er det regel mere fremhævet end det er i virkeligheden. Nu det stadig NX700 i linket og ikke EX700.
Alligevel vil jeg personligt heller ikke finde mig i clouding, hvis det er sådan at jeg kommer til at føle mig generet af det.
Af pipper
Hvis du vælger "lav" i avanceret kontrastforbedringer så forsvinder det.
Det er måske ikke løsningen men prøv.

mvh

Allan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MF-DK skrev:Vil blot nævne noget jeg har læst et sted, at hvis man tage billeder af clouding, er det regel mere fremhævet end det er i virkeligheden.
Det kommer jo an på dit kameras indstillinger. Jeg kan tage billeder der svinger til begge sider hvis jeg skruer på eksponeringen.