Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jobs
Har luret rundt på forummet uden at finde et svar, så jeg tillader mig at starte en tråd for at finde mit svar :)

Jeg har købt mig et 63" 3D fjernsyn, og vil til at købe lidt HDMI stik ind til min YOUSEE boks, 3D afspiller, Xbox, PS3, samt en MedieHD jeg har stående.

Kan dog se at der er både 1.3 HDMI og 1.4 HDMI. Derudover er der HDMI og Ultra HDMI.

Har googlet rundt, men kan simpelthen ikke finde et sted hvor jeg kan få forklaret hvad forskellen er på disse typer.

Har fået en del fantastisk hjælp herinde tidligere, så håber i vidende mennesker her kan hjælpe mig endnu en gang.
Af Kratz
Jeg har aldrig hørt om ultra HDMI før og vil umiddelbart ikke formode det er en officiel betegnelse.

Faktisk er det ikke længere tilladt at klassificere HDMI kabler i henhold til specification 1.3 eller 1.4. Det er for diffust, og kun nørder kan finde ud af hvad disse begreber dækker. :D

I stedet skal HDMI kabler klassificeres efter disse standarder: http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1 ... cable.aspx
Af Kratz
Jeg vil faktisk tro der menes high speed med deres ultra betegnelse.
Men det er som sagt ikke korrekte betegnelser.
Af jobs
Takker for din feedback Kratz :)