Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Glennbones
Hejsa

Ja jeg må ty mig til at skrive til jer her, for jeg er godt nok kommet noget i tvivl, jeg sidder og læser en masse test omkring skærme, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

Så jeg tænkte det bedste sted at søge viden omkring fladskærme dette måtte vidst lige være her.

Så her kommer mine spørgsmål så jeg håber virkelig i kan hjælpe mig til et ordentlig køb.

Jeg skal som sagt ud og købe en fladskærm, da jeg vil have noget mere bordplads.

Jeg er lige nu bruger af en Compaq P1100 gammel CRT skærm 21" som kører i en opløsning på 1280X1024, bare for lige at sætte dette på plads.

Jeg bruger computern primært til at spille på og lave hjemmesider, d.v.s. også lidt amatør billed manipolering og redigering.

Jeg ser ikke særlig mange film på den, hvis jeg overhovedet ser nogen, det er meget sjældent, så der har jeg ikke det store krav.

Så det jeg nok primært skal kikke efter er til spil brug og til hjemmeside redigering og amatør grafik arbejde.

Jeg har kikket på nogle 22" skærme, da jeg tror dette er det rette valg for mig, jeg vil lægge i en pris klasse omkring de 4000 kr.

Men jeg har også kikket lidt på en ViewSonic VX2025wm, eller ViewSonic VX2245wm eller en Packard Bell Maestro 22 220w.

Men om det er de rigtige valg aner jeg ikke noget om, jeg er helt ny i det med fladskærme har altid primært kørt CRT skærme.

Så jeg håber virkelig i kan hjælpe mig i den rigtige retning.

På forhånd tak.

Glenn
Af Mokkat
kan godt være det er blevet lidt af et standard-svar...

men - køb en Dell 2007WFP, den er på tilbud :D
Brugeravatar
Af Glennbones
Jeg syntes nu ikke lige jeg er så pjattet med dell's skærm 16ms lyder ikke som en skærm der er god til spil f.eks.

Så vidt jeg læste i en test her på siden, er skærmen til en allround bruger, d.v.s. nok ikke lige mig da der også står i denne test, at hvis man ikke er så krævende til spil så kan den godt bruges.

Dette syntes jeg ikke lige er et valg til mig, samt så er den jo kun de 20" tommer og ikke en 22" som egentlig det jeg er lidt ude efter.

Men da åbenbart at 22" er så nye er der ikke mange tests af dem, fandt dog en test her på siden af en ASUS den syntes jeg så ikke lige var den bedste.

Så jeg håber der er nogen der kan komme op med et andet forslag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil igen gøre opmærksom på at det ikke er 2007WFP vi har testet men derimod 2007FP. Det er ikke samme type skærm. 2007WFP er desuden 6 ms g2g så du kan bruge dette tal til at sammenligne med andre modeller i stedet - de fleste andre producenter opgiver også dette tal.

Mht. 22" skærmene så har vi endnu ikke set dem IRL, så det er svært at rådgive om dem. De er dog alle baseret på TN paneler.
Brugeravatar
Af Glennbones
Og når de er besaeret på TN, så er det ikke et godt valg eller hvad, eller er der bedre valg man kan tage, hvis man gik ned i en 20/21 " ville dette være bedre for mig, istedet for en 22"

Hvordan kan det være at der anbefales dell 2007wfb er den bare det bedre og er den bare en rigtig god skærm, sådan til det jeg også skal bruge ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TN paneler er der ikke noget i vejen med. Grunden til at vi ofte anbefaler Dell 2007WFP er at den har et S-IPS panel, som giver bedre farver og betragtningsvinkler og så er prisen på 3600 kr. temmelig billigt for sådan en type skærm. Medgivet: Det er ikke den hurtigste skærm på markedet og de fleste 22" skærme vil også være hurtigere i spil.

Personligt værdsætter jeg høje betragtningsvinkler, men hvis man ikke har de store krav til dette, så er et TN panel et udmærket valg - især hvis du spiller hurtige spil.
Brugeravatar
Af Tobster
Hej

Kender ikke Dell skærmen, men har selv en Packard Bell Maestro 220W.
- denne kan jeg klart anbefale...
Brugeravatar
Af Glennbones
Tobster skrev:Hej

Kender ikke Dell skærmen, men har selv en Packard Bell Maestro 220W.
- denne kan jeg klart anbefale...
Har du fundet nogen tests af denne, og hvordan er den i forhold til nu den der Dell 2007WFP ?

Har du afprøvet denne skærm i nogle first person shooters ligesom halflife, counter strike eller Battlefield 2 ?

Samt hvordan er den og se tekst på, redigere billeder eller i det hele taget at se billeder på ?, er farverne ok.
yakken skrev:Personligt værdsætter jeg høje betragtningsvinkler, men hvis man ikke har de store krav til dette, så er et TN panel et udmærket valg - især hvis du spiller hurtige spil.
Betragtnings vinkler er det noget man skal gå efter ?, samt hvilken indflydelse har det på selve skærmen i forbindelse med f.eks. billed redigering og afvikling af spil, er det noget man skal tage i betragtning ?
Brugeravatar
Af Tobster
Har du fundet nogen tests af denne, og hvordan er den i forhold til nu den der Dell 2007WFP ?
Har desværre ikke fundet nogen tests af denne endnu. Den er stadig for ny på markedet.
Har du afprøvet denne skærm i nogle first person shooters ligesom halflife, counter strike eller Battlefield 2 ?
Ikke "first person shooters", men "first person drivers" 8)
Har spillet en del "Flat Out 2", og det afvikles perfekt. Ingen skygge eller nogen problemer af nogen art.
Samt hvordan er den og se tekst på, redigere billeder eller i det hele taget at se billeder på ?, er farverne ok.
Har endnu ikke redigeret billeder eller film på den, men når der skal læses tekst, word, hjemmesider mv., står den rigtig flot i kontrasten.
Til at starte med synes jeg at farverne var lidt kolde, men så var jeg inde i menuen og skrue lidt op for den røde farve, og nu ser det perfekt ud...
Den er også god at se billeder på... Herligt at se billeder i 22" O_O

[img]http://www.mpx.no/img/cache/img_169283568_0.jpg[/img]
Brugeravatar
Af Glennbones
Okey tusinde tak for dine svar Tobster, kan jo godt ske det bliver en sådan skærm så jeg må ud og købe.

Samt det er jo tilmed billigt for en 22" uanset om det så er 2999 eller 3299 så det syntes jeg er lidt fedt, samt den er jo baseret på TN teknologi eller hvad det nu er de snakker om :)

Så derfor må den jo være ok til spil og sådan, men jeg må også indrømme er også lidt tændt på den der dell 2007WFP jeg syntes godt nok det er svært at vælge skærm idag.

Men dejligt at hører om dine erfaringer.
Brugeravatar
Af Tobster
Ja, og er du ikke tilfreds gør du jo bare brug af din 14 dages returret..
Brugeravatar
Af Glennbones
Okey kan man bare levere den tilbage uden problemer da ?
Brugeravatar
Af Tobster
Mange forretninger har yder 14 dages fuld returret hvis du ikke er tilfreds, men undersøg det inden du køber.
Brugeravatar
Af Glennbones
Vil jeg gøre.. Men jeg er godt nok stadig i tvivl om hvad jeg skal købe, der er så mange meninger og så mange forskellige tilbud derude til at man bliver total forvirret og der er så mange meninger omkring tingene, jeg vidste ikke det at købe en flad skærm virkelig var sådan et stort problem, men det er det godt nok må man sige.

Så jeg håber bare man gør det bedste køb, samt en 22" det er jo dejlig stort må man sige, og lige tilpas også i widescreen, samt da jeg sidder med en 21" CRT skærm idag, ville det nok også være det bedste køb for mig.

Men jeg må også sige den der dell ting 20.1" det er vel også ok, men stadig jeg er stadig i tvivl hvad der er bedste køb.

Men tror jeg tager ned og kikke lidt nærmere på den her også må vi se :)