Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens,

Jeg har tidligere haft en ekstern 2,5” USB HDD tilsluttet mit Panasonic G20 og alt fungerede uden problemer, lige på nær timeroptagelse, jeg ”slettede” den registrerede HDD på TV’et da jeg tænkte at jeg måske havde gjort noget galt... Jeg har så senere fundet ud af, at man i timeroptagelsen blot skal vælge USB HDD Rec istedet for Ext. Rec som står som default...
Problemet er nu at efter jeg har slettet HDD registreringen på G20, kan den ikke finde HDD’en når jeg tilslutter den igen, selvom jeg har forsøgt at formatere den til både NTFS og FAT32... Jeg har forsøgt at tilslutte en anden HDD og den finder TV’et uden problemer... jeg tænker lidt om TV’et måske husker selve HDD’ens serienummer eller noget...

Er dette problem noget andre kender til og ved hvordan man løser det?? Jeg vil helst være fri for at skulle købe en ny HDD når jeg ved denne har fungeret...
:((
Af mhca
Det lyder irriterende.

Jeg tænker, at du eventuelt kan nulstille TV'et til fabriksindstillinger, hvormed du mister al opsætning.

Det er irriterende at skulle sætte alting op igen, men hvis det kunne spare dig for at købe en anden HDD...

Jeg ved ikke hvordan det nulstilles, men mine forældres Samsung skulle nulstilles ved at trykke nogle forskellige taster i rækkefølge.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Har du reformateret HDD igen, som ved første tilslutning til TV'et?
Af Larsenco
mhca - ja dette er forsøgt men gjorde desværre ingen forskel :((

MigSelv - Ja jeg har formateret haddisken via Win XP, først som NTFS som jeg mener var den oprindelige (out-of-box) formatering og derefter som FAT32, men intet virker, TV'et registrerer ingenting :((
Af mhca
Ok. Det var da irriterende.

Du er sikker på, at du ikke er kommet til at skifte til et andet USB-kabel siden da?
Jeg har oplevet at en USB-dongle ikke ville fungere med et andet USB-kabel, end det oprindelige.

Det er et skud i tågen, men jeg ville skam personligt blive frustreret.

Har du forsøgt at kontakte Panasonic support?
Af Larsenco
Ja det er stadig det oprindelige USB-kabel der sidder på, ingen ændringer der...

Nej, jeg har ikke forhørt mig hos Panasonic endnu, men det ser ud til at det må være mit næste step, for det er pænt frustrerende...
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Som et sidste forsøg, prøv evt. at gendan tv til fabriksindstillinger. Forsøg derefter igen at tilslutte HDD.
Jeg oplevede det samme, under opsætning af G20 med HDD. Fik heller ikke set den rigtige indstilling til timer rec. Afinstallerede HDD fra TV, ny tilslutning samt formatering virkede dog uden problemer. Dette var bare ikke løsningen, først da jeg opdagede indstillingen USB HDD Rec virkede timeren.
Af Larsenco
Som nævnt tidligere har jeg allerede forsøgt dette uden held... dog kan jeg ikke huske om jeg lod HDD være tilsluttet da jeg gendannede fabriksindstillingerne eller om jeg ventede med at tilslutte den til det var gjort... Jeg må vel hjem og prøve igen (selvom det er træls at skulle indstille det hele en gang til)...