Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Når jeg kobler mit 47" phillips 8404 til HDMI udgangen på et ATI 5830 kort sker dette periodisk som er vidst på på billedet(se link)

Fra/tilkobler jeg HDMI tilslutningen(via ati software) så vises billedet fint igen.

Kører med en monitor og dette tv, begge er full hd og sat op til et 1920x1080 60hz

http://billedeupload.dk/photo/2010-08/3 ... s.JPG.html

hvad kan det skyldes ?
Brugeravatar
Af A 666
Ser ud til at hvis jeg undlader at kører med 0% "underscan, så kan jeg ikke mere fremprovokere det med at den flipper ud og ser underlig ud. Det betyder så bare at skærmbilledet ikke er trukket helt ud på tv'et, der mangler lige en ½ cm rundt i kanten....
se billede at den instilling jeg taler om her

http://billedeupload.dk/photo/2010-08/1 ... G.jpg.html
Brugeravatar
Af A 666
Glem det jeg lige skrev, det sker alligevel..
Brugeravatar
Af A 666
Jeg overvejer om jeg skal smide 110 kr efter en DVI Y splitter også på den måde køre begge skærme over 1 dvi udgang, begge skærme kommer til at kører 1920x1080. Vil dette kunne gøres uden problem ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad sker der hvis du KUN har TV'et tilsluttet? I princippet kunne det jo være dit grafikkort.
Brugeravatar
Af A 666
Det har jeg ikke prøvet...

MEN det ser ud som om jeg har fundet en løsning.
Faldt over en tråd hvor masser af andre viste sig at have nøjagtig samme problem stilling, altså med diverse Phillips TV og ATI grafikkort.

Det tyder på at problemet ligger i en indstilling af "Pixel format" i ATI driver softwaren(Catalyst), om det er Phillips der ikke sender de korrekte "EIDE" info til pc eller om det er et problem med ATI catalyst softwaren ved jeg ikke. Problemet opstår når "pixel format" er indstillet til YcBcR 4:4:4, hvilket det er som standard. Ændrer man dette til RGB 4:4:4, så skulle problemet være løst.

Jeg er ved at teste om det afhjælper problemet netop nu, men har kun testet 15mins tid, så kan ikke sige med sikkerhed endnu om det er der løsningen er. Melder tilbage. Jeg kan oplyse at farverne ikke er ligeså gode som de var med "YcBcR 4:4:4"...men det vel bare justeres på i softwaren ?
Brugeravatar
Af A 666
Efter jeg har ændret Pixel format i ATI Catalyst driveren, så er der ingen problemer. Har lige set 300 og avatar på blu ray og damn det set bare godt ud på et det tv :P