Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmusDoh
Hej

Jeg er lige flyttet ind på et kollegie i Århus, og har brug for et nyt TV.

Min "stue" er 3x4 m stor, så der er ikke vanvittigt meget plads til TVet. TVet vil komme til at stå hen ad (eller måske hænge op ad) væggen på 4 m.

Som kommende studerende, på et ret stramt budget, vil jeg heller ikke bruge ret mange penge på det.

Jeg regner heller ikke med at komme til at bruge det specielt meget, da jeg forventer at have travlt med studierne og alt muligt andet.

Jeg regner med kun meget sjælendt at se TV, da kun den lille pakke fra Stofa er med i prisen, og jeg ikke gider betale for den større. Der må dog gerne være diverse DVB receivere i TVet, men det har lav prioritet.

Når jeg bruger det bliver det derfor primært til PS3 gaming, og en film nu og da.

Jeg har kigget rundt herinde, og umiddelbart lyder det til, at Panasonic X20 er det bedste lav pris TV man kan få, som ikke er i halv-ringe kvalitet.
Jeg vil helst ikke bruge mere end de ca. 4000 kr. man kan få det til.

Jeg er vandt til at spille og se film på et 42" Panasonic PX80 - det er mine forældres - så jeg kan naturligvis godt lide, at have en ret stor skærm.

Spørgsmål:

- Nogle der selv har boet på en sådan begrænset plads, som har erfaringer med hvornår et TV bliver for stort og optager for meget af den lille mængde plads?
- Kan man få et ordenligt TV, som er billigere og mindre end et 37" X20?
- Er der nogle der har erfaringer med PS3 gaming på sådanne "mindre" skærme?
- Kan se at X20 i 37" og 42" koster det samme. Hvis dette TV rent faktisk er godt til mit behov, er jeg meget i tvivl om det ville være et kæmpe spild at vælge 37" for at spare plads på værelset. Noget input på det? Er 37"'eren "fin" nok?
- Nogle ideer til et billigt (men holdbart) vægophæng?

Håber i kan hjælpe mig, med at finde et godt TV, der passer til min situation!

På forhånd mange tak!

Rasmus

EDIT: Burde måske lige fortælle, at jeg max kommer til at sidde 2 m væk fra TVet. Ved ikke om dette måske hælder til et TV på max 37"!?
Af selliah
Jeg er selv lige flyttet i studielejlighed og min stue er ikke meget større end din :)
Jeg har et 50" Samsung PS50C7705 plasma skærm så størrelse får du intet problem med hvis du tænker på længe til fjernsynet så er det bare om du har pladsen hvis når du tænker på møbler og alt det :) men umiddelbart lyder x20 som et udemærket bud ellers skulle du op i broren som er en G20'er
Af noxity
Mit kollegieværelse er ca. samme størrelse som dit, og jeg har en 40". Det har jeg ikke fortrudt, synes størrelsen er perfekt til afstanden. Så synes helt sikkert at du skal købe et 42" når prisen er den samme som 37".

Men hensyn til valg af TV, så vil jeg tro at X20 er det bedste bud, i det prisleje du søger.
Af Kjeldsen
Jeg kan se der er sket lidt siden jeg var studerende i halvfemserne.

Da havde vi et arvefjernsyn på 14 - 20" :D
Af rasmusDoh
noxity -> Har du dit hængende på væggen, eller stående på foden?

Jeg vil ikke bruge vanvittigt mange penge på dette TV køb. Jeg får ikke tid til, at bruge det specielt meget, så G20 er umiddelbart for dyrt.

Er der noget under 4000 kr., som er nogenlunde, eller ville det helt klar være smartest og bedst value-for-money, at nuppe et X20?
Af noxity
Mit TV står på foden på et TV-bord der er lidt bredere end TVet.
Af Steen Bay
rasmusDoh skrev: Jeg vil ikke bruge vanvittigt mange penge på dette TV køb. Jeg får ikke tid til, at bruge det specielt meget, så G20 er umiddelbart for dyrt.

Er der noget under 4000 kr., som er nogenlunde, eller ville det helt klar være smartest og bedst value-for-money, at nuppe et X20?
Hvis du ka' nøjes med et 32" TV, så tror jeg at det Samsung C455 som Elgiganten sælger i denne uge til 2499,- er ganske udmærket.
Af Martin Sjøstrand
Min "stue" er 3x4 m stor, så der er ikke vanvittigt meget plads til TVet. TVet vil komme til at stå hen ad (eller måske hænge op ad) væggen på 4 m.
Det forstår jeg ikke det der???

Hvis din væg er 4 m bred, så er der da rigeligt plads til selv en 63", den er 1.5 meter bred, så er der stadig 2.5 m at gøre godt med, til nips og lamper... et tv kan aldrig blive for stort, det er kun væggens størrelse der begrænser :D

men "spøg" til side :) så er 42" efter min mening i hvert fald ikke for stort, så det ville jeg da gå efter
Af PeterD
Nup et X20 til 3700 kr.

LG's PJ350 kunne også være en mulighed. Den har federe design end Pana'en, men så snart tvet tændes, vil jeg gå efter Pana'ens kvaliteter og vælge det...