Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Fik en mail med i går med nyt omkring EPG billedet fra en bruger her på fladpanels ang div tråde der er lavet om problemer med EPG signalet på flere samsung modeller

Tjekker så linket og bagefter og skriver i den tråd
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333
Kode: Vælg alt
Jeg har selv for ca 5 dage siden opdateret mit TV UE46B7070WW (2009) til version ver.T-CHU7DEUC-3002.1 fra den 26-07-2010 fra version 3001.1 og der er sq ikke noget EPG billedet på min fladfætter. men sjovt nok fylder opdaten 81 MB hvor de andre kun fylder ca 50 MB. 
så troet sq næsten på at de hadet fixet det  måske det kommer med nææste gang
Nogle timer senere hopper jeg ind på samsung's hjemme side for at opdage at de åbenbart køre lidt rundt med deres updates.

Synes det er mega skummelt at de har ændret firmwaren versionen tilbage til version "ver.T-CHU7DEUC-3001.1" den 29-07-10 efter den jeg lige har smidt T-CHU7DEUC-3002.1 på 3 dage tidliger
først troet jeg sq at jeg var blevet tosset og hadet fået lagt den forkerte firmware på og fucket mit tv op. men fandt så linket her. så er jeg sq da ikke helt tosst... troet lige O-O

http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0 ... dID=403375

Nogle der har en løsning til hvordan fanden jeg kommer tilbage til "ver.T-CHU7DEUC-3001.1" man kan vel nulstille det, eller hvad???

Men jeg ringer lige til Samsung i morgen og spøger hvad fanden de har gang i
Sjakalen skrev:Fik en mail med i går med nyt omkring EPG billedet fra en bruger her på fladpanels ang div tråde der er lavet om problemer med EPG signalet på flere samsung modeller

Tjekker så linket og bagefter og skriver i den tråd
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333
Kode: Vælg alt
Jeg har selv for ca 5 dage siden opdateret mit TV UE46B7070WW (2009) til version ver.T-CHU7DEUC-3002.1 fra den 26-07-2010 fra version 3001.1 og der er sq ikke noget EPG billedet på min fladfætter. men sjovt nok fylder opdaten 81 MB hvor de andre kun fylder ca 50 MB. 
så troet sq næsten på at de hadet fixet det  måske det kommer med nææste gang
Nogle timer senere hopper jeg ind på samsung's hjemme side for at opdage at de åbenbart køre lidt rundt med deres updates.

Synes det er mega skummelt at de har ændret firmwaren versionen tilbage til version "ver.T-CHU7DEUC-3001.1" den 29-07-10 efter den jeg lige har smidt T-CHU7DEUC-3002.1 på 3 dage tidliger
først troet jeg sq at jeg var blevet tosset og hadet fået lagt den forkerte firmware på og fucket mit tv op. men fandt så linket her. så er jeg sq da ikke helt tosst... troet lige O-O

http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0 ... dID=403375

Nogle der har en løsning til hvordan fanden jeg kommer tilbage til "ver.T-CHU7DEUC-3001.1" man kan vel nulstille det, eller hvad???

Men jeg ringer lige til Samsung i morgen og spøger hvad fanden de har gang i
Nej, du kan ikke komme tilbage til 3001.1 på de tidligere firmware kunne man godt gå tilbage til den forrige firmware. Men efter 3001.1 kom lukkede de af for funktionen, hvilket man i den grad kan undres sig over.

Men noget kunne tyde på, at de har fundet ud af, at 3002.1 havde fejl siden de har trukket den tilbage.

Men du må gerne skrive tilbage, hvad Samsung DK fortæller dig.
Af Sjakalen
Har lige snakket med en supporter hos Samsung, som heller ikke rigtig forstår hvorfor de har valgt at trække 3002.1 tilbage og køre 3001.1 i stilling igen. men at han ville skrive til hovedetkontoret og spøger om hvorfor og hvad jeg skal gøre nu

Men der kan godt gå et par dage eller et par uger siger han før jeg får høre fra dem

Men han siger så også at han ikke tro der er fejl i den update bare fordi de trækker den tilbage så længe mit TV virker fint, men det synes jeg sku lugter af hest?? de gør det sku da ikke for sjovt

Men nu holder jeg øje med deres side... håber der kommer en ny update med højer versions nummer så jeg også kan opgrader! skulle da være underligt hvis jeg skulle være den enste der har smidt den update på

Jeg var faktisk ikke klar over at de har droppet muligheden for at gå tilbage til den forrige firmware.
Senest rettet af Sjakalen 04 aug 2010, 11:06, rettet i alt 1 gang.
Af noxity
Med hensyn til at man ikke længere kan downgrade sin firmware, hænger sammen med at med alle firmware versioner før 3001 kunne crackes, så man kunne bruge en hjemmelavet firmware. 3001 versionens primære formål var at lukke for denne mulighed, og samtidigt sørgede de for at man ikke kunne downgrade.
Af Sjacarlen
Jeg hentede også T-CHU7DEUC-3002.1 d 26,jeg kan se at der på mit tv , under ,support/softwareopgradering , står versionsnr øverst og nederst er der mulighed for alternativ software.Jeg ved ikke om det står der hvis man kører med 3001.1 versionen.Kunne det tænkes at de ved et uheld har lukket op for at bruge en anden firmware ´( http://samygo.sourceforge.net/ ), har fundet ud af det ,og så gået tilbage til den gamle ? ;;)
Senest rettet af Sjacarlen 05 aug 2010, 13:31, rettet i alt 1 gang.
Af Sjacarlen
Her er lidt omkring emnet fra et andet forum ( http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... ad-47.html )

" I was one of the lucky ones who managed to download this upgrade pretty much the day after it came out (I think the 27th) when the file was "T-CHU7DEUC-3002.1" not "3001.1". I have no idea why that have reverted back to "3001.1" so far I have no issues at all with the new firmware. 3002.1 was also nearly 80mb in size.

I'm massively happy to report that the horrible, horrible 50hz tearing issue is now hard to notice. I tested it on one of my worst DVD's for tearing and you really have to look for the break up now. It is only tearing noticably on the most testing of scenes. Cannot really believe Samsung have done something to make it better for us forgotten customers after all this time, even now 3D TV's have launched??

Haven't noticed any new screen options and there is definitely no option to turn off 100hz. :-(

However, I am so much happier with my screen now - finally! I wish you all luck getting the upgrade - maybe someone should put a call into Samsung support and find out what the hell is going on?? #

Jeg har ikke bemærket nogen ændring på mit tv ( Samsung UE46B8050 )
Af BadMan
Så er der tilsyneladende kommet ny firmware igen. Nu hedder nyeste version 3001.1 igen igen.

Har lige lagt den ind, og til trods for den fylder det dobbelte af den forrige, har jeg endnu ikke spottet nogen ændringer....