Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mtqdk
Hej med jer,

jeg er en ny bruger, og har blandt andet via denne side fundet ud af hvilket TV der passede bedst til mine behov - og tak for det :-)

Inden problemstillingen, vil jeg lige notere at jeg har TV igennem stofa hvor jeg modtager både digital og analog igennem kabel.

Mit problem består i at jeg har fået sat TV'et og det hele til, og de digitale kanaler ser super godt ud. Problemet består i at der af en eller anden årsag bliver ved med at finde de analog kanaler.

Eksempel:
Jeg trykker på kanal/knap nr. 3 på fjernbetjeningen og den finder kanal 3 på "DTV - må gå ud fra det der digital TV".

Hvis jeg så trykker på kanal/knap 3 igen, så finder den en anden random kanal på "ATV", hvor billedet rent ud sagt er rigtig ringe.

Er der nogle måder, hvor man simpelthen deaktiverer den analog indgang til TV'et, eller er der en smart løsning til at forhindre de analog kanaler fra at dukke op konstant. Det er lidt træls i længden, at når man vil fortsætte på 'DTV' så skal jeg zappa på p + eller - for at komme frem eller tilbage :s

Håber en hjælpsom sjæl har et fif til dette.

Vh, Matias