Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjeldsen
Jeg kigger på nyt TV på 32"

Elgiganten har flere modeller fra 2600 - 3000 (samsung, sony mfl.)

Og i DBA kan jeg f.eks. få
Toshiba 32c3030dog Samsung LE32R71 for under 2000, men jeg er nervøs for billedkvalitet. Især sort nævnes at være ringe.

Jeg har også plads til CRT billedrør (28" - 32") og her fås Loewe til 500 - 1000 dkk (Aconda, Mimo mv.) og det er jo fremragende TV.

Panasonics plasma (32" - 37") er der desværre ikke mange til salg af brugt.

Til jer der er gået fra gode billedrørs TV til budget LCD, er det noget i har fortrudt eller kan kvaliteten accepteres. Jeg ser kun film og lidt nyheder. Stort set ingen HD materiale ses, og her kun fra DR HD. Full HD betyder derfor ikke noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vinder lidt med det digitale signal (som ret få af de brugte TV understøtter fuldt ud), men på et analogt signal, så vil du opleve en klar tilbagegang hvis du skifter til et budget LCD/plasma. I min mening er det ikke pengene værd.

Et nyt 37" plasma-TV med glimrende billedkvalitet (inkl. digitale tunere) kan fås for ca. 4000 kr.
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=318593

Det er selvfølgelig 33% ekstra ift. dét du har set i El-Giganten indtil nu, men i min mening er det godt givet ud, hvis du ikke kan finde eks. et brugt X10Y i den blå.
Af Kjeldsen
min kilde til TV er Dilog HD655, så jeg kommer ikke til at bruge den indbyggede tuner. DVD er via RGB.
Af Steen Bay
Elgiganten sælger i denne uge et 32" Samsung C455 til 2499,-
Af Kjeldsen
har set det, men frygter lidt for kvaliteten
Af PF
Ellers har jeg et Samsung 32" til salg.

Jeg har været enormt glad for det, og den ENESTE grund til jeg vil sælge det er pga. Størrelsen. Mine øjne duer simpelthen ikke til den afstand der er fra sofa til tv og så et 32".

Jeg kan jo ikke sige andet end at jeg har været rigtig glad for det. Om det lever op til alle andres ønsker omkring specifikationer, kan jeg ikke svare på :)
Af BrianH
Kjeldsen skrev:Jeg kigger på nyt TV på 32"

Toshiba 32c3030dog Samsung LE32R71 for under 2000, men jeg er nervøs for billedkvalitet. Især sort nævnes at være ringe.

Jeg har også plads til CRT billedrør (28" - 32") og her fås Loewe til 500 - 1000 dkk (Aconda, Mimo mv.) og det er jo fremragende TV.

Til jer der er gået fra gode billedrørs TV til budget LCD, er det noget i har fortrudt eller kan kvaliteten accepteres. Jeg ser kun film og lidt nyheder. Stort set ingen HD materiale ses, og her kun fra DR HD. Full HD betyder derfor ikke noget.

Hvad for et tv har du nu?
Af Steen Bay
Kjeldsen skrev:har set det, men frygter lidt for kvaliteten
Det tror jeg ikke at du behøver. HDTVtest.co.uk har netop testet et andet relativt billigt 50Hz Samsung TV (LE40C580) med et ganske fint resultat. Det er ganske vist en anden og lidt dyrere model, men alligevel.
Af Kjeldsen
BrianH skrev:
Kjeldsen skrev:Jeg kigger på nyt TV på 32"

Hvad for et tv har du nu?
B&O LX5000 som knurre når der er hvide flader (selv kraftige hvide undertekster) og hvor højttalerne kantophæng er smuldret. Det skal mao. skiftes inden længe. Jeg vil på ingen måder have ringere billede. Grunden til min nervøsitet, er at jeg aldrig har set et plasma eller lcd der viser ligeså godt billede som et godt CRT TV. Enten er sort grå, eller billedet let fnidret/grynet. Mit indgående kendskab til plasma/LCD stoppede i 2003 (stoppede som sælger i hifi klubbe) og herefter har jeg kun set venners og bekendtes fladskærme (typisk i prisniveauet 300-10000 kr)
Af Kjeldsen
Jeg har set mig varm på disse

Samsung LE32A656A1F - kan fås til 2500

Loewe Mimo 32" Billederør - kan fås til 900

Panasonic TH-37PX8EA - kan fås til 2000

Panasonic TH-37PX70 - 3000 (inkl. løs triax DVB-T tuner)

De fås lige nu i DBA, og priser er før forhandling.
Af BrianH
Panasonic TH-37PX70 til 3000?
Billigt er det i hvert fald ikke!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Px70 skal handles ned i det halve før du må overveje at købe dén. PX8 er mere realistisk prissat, men stadig lidt for dyr i min mening.
Af Kjeldsen
yakken skrev:Px70 skal handles ned i det halve før du må overveje at købe dén. PX8 er mere realistisk prissat, men stadig lidt for dyr i min mening.
Hvilket TV er bedst

PX70
PX8 eller
LE32A656A1F