Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turtle
Hej,

Jeg er på jagt efter en 22"-24" monitor som bruges til primært foto/videoredigering, men spiller ligeledes.

Lige nu har jeg 2x19" som jeg kører som dual monitors.

Kan jeg "nøjes" med 22" da jeg kommer fra 2x19" eller skal jeg op i en 24".

Jeg håber på jeg kan holde det under 5000, men hvis der er en super monitor er jeg også villig til at ofre mere.

Hvad kan I anbefale?

På forhånd mange tak!

Turtle
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk på at du vil gå væsentligt ned i horisontal plads når du skifter til en bredformat skærm med mindre du beholder den ene af dine nuværende 19" skærme.

Ydermere så er der et KÆMPE prishop mellem 22" og 24" idet 22" skærmene bruger TN paneler hvorimod en 24" har et S-IPS eller S-PVA panel. Du får ikke meget 24" skærm for 5000 kr. (hvis du da overhovedet får nogen).

Hvad er det for nogle 19" skærme du har stående nu og er du tilfreds med farvekvaliteten på dem?
Af M-Sniper
Hej

Turtle, jeg tror hvis det skulle være så har du det bedre med en 23-24" med en opl. på 1920x1200...

jeg er selv varm på dell's 24" men i øjeblikket er den steget til ca. 8300 kr.
den har været nede på ca. 6300 kr. jeg skal også bruge den til lidt foto og tv og spil... som dig.. den har da fået ok.. kritik.. panelet skulle være en af de gode paneler til foto (eller er jeg forkert på den Yakken)

mon ikke den kommer ned i pris efter jul/nytår???? jeg håber..

ses
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, 2407WFP er et rigtigt godt bud på en stor skærm til "små" penge, men den skal lige falde i pris igen. Dell plejer at køre deres skærmtilbud hver anden måned sådan cirka og da den var på tilbud i Oktober, kommer den det nok igen snart.

Der findes andre bud på skærme der har samme opløsning, men hvis prisen skal være lav nok, så mister du oftest et eller andet på en anden front. Acer har f.eks. en 24" men ergonomien er temmelig dårlig ift. Dells (Dell og Samsung har generelt den bedste ergonomi på de større modeller).
Af Turtle
Jeg har Samsung SyncMaster 940BF og er ganske tilfreds.

Ser rigtig lækker ud den nye 24" Dell - ville være perfekt hvis den landede på de ca. 6000 efter nytår.

Jeg arbejder på to skærme aktivt ca. 15-20% af tiden.

Overvejer stækt om 22" er nok?
Af nerdalmighty
Er selv lige gået fra et 2x 19" setup til 1x 24" BenQ skærm, og det er lækkert.

Et 2x19" setup er fedt til multitasking, men holder ikke helt til widescreen HD film og serier samt spil. Jeg er personligt gangske tilfreds med mit køb, der er stadig godt med plads til flere vinduer, men nu kan setupet også bruges til andet og mere.

Jeg tror 22" og 1680x1050 er lidt for lidt hvis du ønsker at bibeholde den gode multitasking funktion, hvorimod 1920x1200 giver dig god plads.
Af Turtle
nerdalmighty skrev:Er selv lige gået fra et 2x 19" setup til 1x 24" BenQ skærm, og det er lækkert.

Et 2x19" setup er fedt til multitasking, men holder ikke helt til widescreen HD film og serier samt spil. Jeg er personligt gangske tilfreds med mit køb, der er stadig godt med plads til flere vinduer, men nu kan setupet også bruges til andet og mere.

Jeg tror 22" og 1680x1050 er lidt for lidt hvis du ønsker at bibeholde den gode multitasking funktion, hvorimod 1920x1200 giver dig god plads.
Lige det svar jeg havde brug for!

Tak.
Af Wired
Problemet med at anskaffe sig en 24" er at man alt for hurtigt vender sig til den store opløsning, og så begynder at kigge efter de større skærme....... O_O
Af Turtle
Wired skrev:Problemet med at anskaffe sig en 24" er at man alt for hurtigt vender sig til den store opløsning, og så begynder at kigge efter de større skærme....... O_O
Hehe, du taler måske af erfaring?

Hvis der er nogen der har foreslag til andre end den nye Dell er de mere end velkommen til at anbefale nogen.

Hvad med BenQ FP241W?
Af nerdalmighty
Turtle skrev: Hvis der er nogen der har foreslag til andre end den nye Dell er de mere end velkommen til at anbefale nogen.

Hvad med BenQ FP241W?
Det var den skærm jeg endte med at købe, og den meget lækker. Har ingen pixelfejl haft og klarer alle tests jeg kunne finde på flatpanels.dk med bravour. Kan klart anbefales.

Har dog ikke haft noget at bruge HDMI indgangen til, men det bliver der nok i fremtiden.