Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trochmann
Hej Alle

Jeg har læst på nettet at de nye PS3 250gb kan styres med
remoten til et sony tv. Er det rigtigt og hvordan gør man?
Det kunne være fedt, hvis det kunne lade sig gøre :D
Af trochmann
Hej

Har fundet ud af det. Funktionen skal slås til på PS3 under
indstillinger. Men kun hvis man har software-version 3.0 eller
højere. Og man skal have et nyere TV fra Sony. Men om det dur med andre TV, ved jeg ikke.
Af Akyhne
Jeg så på en hjemmeside i går aftes, at man kan få en til infrared-til-Bluetooth enhed til netop det samme formål - at styre en PS3.
Så i princippet bør man kunne styre sin PS3 med enhver fjernbetjening.

OBS! Jeg har ikke læst næremere om emnet!

http://www.remotecentral.com/news/topic/19.html
Af trochmann
Jeg glemte at skrive at, hvis man vil benytte sin TV-remote til
PS3 skal man have HDMI og et TV hvor man kan synkronisere
HDMI-enhederne.
Af Akyhne
trochmann skrev:Hej

Har fundet ud af det. Funktionen skal slås til på PS3 under
indstillinger. Men kun hvis man har software-version 3.0 eller
højere. Og man skal have et nyere TV fra Sony. Men om det dur med andre TV, ved jeg ikke.
Meget interessant! Jeg har en indstilling på min PS3 Slim der hedder "Kontrol til HDMI". Gad vide om det er det som Denon kalder HDMI Control Function eller CEC og som Samsung kalder Anynet HDMI-CEC.

Det kunne være lækkert at kunne styre lu Ray funktionen via fjernbetjeningen til mit tv eller forstærker. Jeg fik i går muligheden til at kunne justere lyden på forstærkeren via CEC, så jeg kan bruge begge fjernbetjeninger.

Det mystiske er at "Kontrol til HDMI" kun findes på min slim, og ikke på min søns 40GB model. Har ledt alle vegne i systemindstillinger m.m.
Af Akyhne
Fra http://manuals.playstation.net/document ... lhdmi.html
Control for HDMI
This feature is available only on the CECH-2000 series of the PS3™ system.

By connecting the PS3™ system and a BRAVIA™ TV (a Sony Corporation product) that supports the BRAVIA™ Sync function via an HDMI cable, you can use the remote control for the TV to operate both the PS3™ system and the TV.
Bliver spændende når jeg kommer hjem fra arbejde i aften, hvorvidt det også gælder for andre mærker.
BRAVIA™ Sync (Control for HDMI) is a feature that enables interoperability of connected devices using the CEC (Consumer Electronics Control) specification, which is part of the HDMI specification. This feature is available only on Sony devices that support Control for HDMI. Products developed by other companies that support the CEC specification may be operable using Control for HDMI, but there is no guarantee that all features are compatible with these products.