Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Verona
Hejsa.

Jeg skal ud og købe nyt tv. Syntes det er en jungle, men faldt over jeres side og blev næsten bare endnu mere forvirret over alle de ting man skal vide noget om for og købe et ordentligt tv.

jeg ved at jeg vil have et LCD med Led. i 40" eller 46".

Men hvad skal jeg vælge for og få et ordentligt tv.????

I må meget gerne sætte navn på.

En sælger i el-giganten sagde jeg ikke skulle købe Samsung da billedet får lyserødt genskær osv. har kigget sony, sharp, lg, sansung osv osv.

Så hvad er bedst i test men samtidig til og betale. altså max pris på 10-15.000

håber der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe en dame der fatter hat. :) men vil ha noget godt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du ikke forklare lidt om din motivation for at vælge et LCD med LED-belysning? Er det tykkelsen eller strømforbruget der trækker?

Umiddelbart kunne du tage et kig på vores liste her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

hvor Sharp 820-modellen er ret lækker. Den passer lige ind i dit budget.
Af Verona
jeg kan bare bedst li lcd som sådan jo ikke en særlig go begrundelse men er ikke særlig go til plasma skærme.. :) LED er vel egentlig bare fordi at jeg syntes det er lidt fedt.... som du kan høre en kvinde uden den store forstand på tv men som gerne vil ha noget godt...
Af Dillerbabs
Som yakken nævner så er de største fordele ved et LED-tv; tykkelsen og det lave strømforbrug. Man betaler så også for det!
Jeg ville ikke stole alt for meget på sælgeren hos elgiganten. Det er fornuftigt at du spørger til råds herinde. Yakken plejer at være ret velinformeret så al input fra ham bør du tage ind i dine overvejelser :)
Af Verona
os det jeg tænkte, efter og ha rodet rundt på nettet og kun blevet mere forvirret.. :)

Men altså bedst til prisen, er ligeglad med hvad mærke det er bare det er et super tv og bedst i forhold til pris :)
Af Dillerbabs
Jeg havde personligt købt et Samsung PS50C7705. Det har 3D, et flot design og leverer et ganske fornuftigt billede. Det er så plasma og 50". Jeg har ikke forstand på LCD-tv, for synes de er alt for dyre i forhold til hvad man får for pengene.
Du vil helt sikkert blive anbefalet et Panasonic G20. Der får du et rigtig godt billede til en god pris...
Af Verona
nu har jeg så lige været i Hifi klubben, gik derud med den overbevisning at jeg ville købe Sharp 46le820 men men men så gjorde sælger mig meget itvivl for han snakkede rigtig godt om Samsung ue46c7705

så nu står valget mellem et af de 2. med jeres viden om fjernsyn hvilket ville i så vælge af de 2.???

håber i vil hjælpe lige lidt mere. :)
Af Gaco
En af de største ulemper ved plasma for os lidt støj-sarte sjæle er at de har tendens til at summe. Hvor højt de summer varierer i utrolig stor grad, så næste gang du kommer der ned så læg øret ned til skærmen og hør og slemt det er på netop den model du ser på. Tag også i betragtning at det lyder lidt højere derhjemme dels pga. butiksstøj og dels det lyder af mere i et mindre rum pga. reflektion af lyden.

Husk også at DU skal være tilfreds med billedet. Brug flatpanels.dk og hifiklubben som vejledere, men i sidste ende er det dig der skal se og nyde fjernsynet. Hold fast i det.

Se også på reflektioner i skærmen og tænk på hvilke lysforhold du har derhjemme og hvor meget disse kan styres.

Jeg havde nok selv taget Sharp 46LE820 fjernsynet pga. mine præferencer og ret store følsomhed overfor plasmasummen (og alt hvinen/brummen fra noget elektronisk udstyr i mit hjem). Men du får 4" skærm mere for meget få penge ekstra med Samsung PS50C7705, men til gengæld et måske dobbelt så højt strømforbrug. Det er størrelsesordenen ca. 70W vs. 150W (kvalificeret gæt). Mht. økonomi betyder det dog ikke det HELT store hvis du regner forskellen ud i årsforburg, jeg vil tro i størrelsesordenen nogle få hundrede eller sådan noget.

Du får også 3D med plasmaen, jeg ved ikke hvor godt det fungerer på Samsungs plasma. Samsungs LCD'er er kendt for at have den ringeste 3D effekt af LCD fjernsynene.
Af Gavin
Men den samsung hun nævner er ikke plasma, det er LED modellen. ;)

Ved dog ikke hvilken en der er bedst af de to hun nævner.
Af Gaco
Hold da op, min fejl da jeg læste det som dette: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... sma-tv.htm

Men jeg kan da godt se at hun skriver dette: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... sma-tv.htm (som i øvrigt er et udemærket alernative ligesom V20 er ( http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... sma-tv.htm )).

Verona jeg kan slet ikke forstå hvorfor du er blevet anbefalet Samsung's LED i stedet. Sharps er bare bedre. Du kan læse tests her på siden hvis du vil i detaljer med hvorfor, men først og fremmest så har Samsungen dårligere betragtningsvinkler, og mister ikke kun kontrast/lysstyrke i mindre vinkler, men skifter også svagt farver i vinkler. Det ligner godt nok ikke hifiklubben at give sådan et råd, og jeg må næsten tro at du husker/har skrevet det forkert. Men hold fast i Sharps fjernsynet hvis du vil have LED/LCD, helt sikkert! Men overvej også plasma alternativerne såsom Samsung PS50C7705 og Panasonic V20 da de ligger i samme prisklasse og endda er lidt større ;)
Af bleze
+1 til Samsung PS50C7705 som kan fås for ca 12.000 kr i Nordisk model. Det eneste som jeg mener et LED TV slår den på, er strøm forbrug. Mer udgiften til LED TV'et samt alle ulemperne ved LED og LCD opvejer ikke en begrundelse kun baseret på strøm forbrug synes jeg.
Af Gavin
bleze skrev:+1 til Samsung PS50C7705 som kan fås for ca 12.000 kr i Nordisk model. Det eneste som jeg mener et LED TV slår den på, er strøm forbrug. Mer udgiften til LED TV'et samt alle ulemperne ved LED og LCD opvejer ikke en begrundelse kun baseret på strøm forbrug synes jeg.
Og jeg som troede at jeg havde gjort en god handel på 13.000 kr. Ha ha. Hvor kan det købes til ca. 12.000 kr? :p
Af bleze
Gavin skrev:Og jeg som troede at jeg havde gjort en god handel på 13.000 kr. Ha ha. Hvor kan det købes til ca. 12.000 kr? :p
Den oplysning koster 1.000 kr ;)
Af selliah
Jeg ville også fortrække ps50c7705 fra samsung :)
Har selv tv'et og det er helt super og er kun en cm tykkere end deres led model så vidt jeg ved og designet fejler intet! :)
Men hvis det skal være led ville jeg nok gå med på Sharp, samsung har edge led så sort bliver ikke så godt gengivet O-O