Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Jeg må desværre opgive Sony, da jeg til stadighed har problemer, med udfald i lyden. Nå, men hvor om al ting er. Hvad så?

Jeg har ikke brug for 3D og andre specielle features.
Der skal være HDMI udgang.
Skide være med CD lyd kvaliteten.
Så hurtig så mulig loade tid 8)

Skal jeg have en Samsung, Panasonic, Pioneer, Philips, andet?
Af Kratz
Et ville være godt med et par yderligere detaljer:
- Hvad er budgettet?
- Skal den have 7.1 analoge udgange?
- Hvor stor vægt lægger du på DVD'er?
Af Kozz
Kratz skrev:Et ville være godt med et par yderligere detaljer:
- Hvad er budgettet?
- Skal den have 7.1 analoge udgange?
- Hvor stor vægt lægger du på DVD'er?
Budgettet omkring 1500,-
Skal bare køre alm. HDMI overførsel, til alm. stereo amp.
Må gerne være god til DVD (så god den kan blive, i det prisleje)
Af Kratz
Under de forudsætninger ville jeg nok gå efter en Panasonic BD65.
Den har fået rigtigt mange fine ord med på vejen og skulle kunne fås til under 1500 kr.
Af Kozz
Kratz skrev:Under de forudsætninger ville jeg nok gå efter en Panasonic BD65.
Den har fået rigtigt mange fine ord med på vejen og skulle kunne fås til under 1500 kr.
Så er en Panasonic BD65 bestilt. På papiret, er den jo lige så god som Sonyen.

En ting som jeg er spændt på, er hvordan DVD ser ud på Panasonicen. Sony 470 BD afspilleren, havde faktisk en ret god DVD kvalitet.
Af Kratz
Den skulle være ganske god til DVD'er, lige som Sony 370.
Af Kozz
Hæ, så er den allerede gal igen :p
Har lige fået Panasonic BD 65 ind ad døren, og jaaa. Den er meget langsom i forhold til Sony. Billedet kører slet ikke så flydende, som med Sony, samt selve billedekvaliteten, heller ikke når op på Sony niveau :p

Mest irriterende er dog, at billedet ikke er helt flydende i sine bevægelser. Det kan jeg ikke leve med.

Hvorfor dælen skal dette BD projekt, være så pisse umuligt?
Af Kratz
Det var da godt nok hurtig levering!

Kan du uddybe lidt nærmere hvornår du oplever problemer. Er det på DVD, Blu Ray eller begge dele.
Blu Ray burde der ikke være nogle synderlig forskel på, hvis afspilleren er sat til 1080p24 signal.
Men der er selvfølgelig andre muligheder, som foretrækkes af nogen. Det kan være et indstillingsspørgsmål.
Af Kozz
Kratz skrev:Det var da godt nok hurtig levering!

Kan du uddybe lidt nærmere hvornår du oplever problemer. Er det på DVD, Blu Ray eller begge dele.
Blu Ray burde der ikke være nogle synderlig forskel på, hvis afspilleren er sat til 1080p24 signal.
Men der er selvfølgelig andre muligheder, som foretrækkes af nogen. Det kan være et indstillingsspørgsmål.
Billedet kører bare ikke helt flydende. Det er lidt ligesom man kan se, at et gammelt 50 hz billede tv, står og flimre. Det er vel som om, at opdateringshastigheden, ikke er hurtig nok :(

Den kører 1080/24. Hvad skulle jeg kunne indstille? Den er lige firmware opdateret.

Men kom gerne med forslag :)
Senest rettet af Kozz 03 aug 2010, 14:42, rettet i alt 1 gang.
Af Kozz
Toy Story på DVD ser rigtig godt ud og kører flydende 8)
Af Kratz
Jeg vil skyde på din Sony har været sat til at køre med mere end 24 Hz så. Det er ikke idéen med Blu Ray afspilning efter min mening, men det giver et mere flydende billede, som nogle foretrækker.
Du kan sikkert gøre noget tilsvarende på din Panasonic. Prøv at kigge under billedindstillinger.
Af Kozz
Kratz skrev:Jeg vil skyde på din Sony har været sat til at køre med mere end 24 Hz så. Det er ikke idéen med Blu Ray afspilning efter min mening, men det giver et mere flydende billede, som nogle foretrækker.
Du kan sikkert gøre noget tilsvarende på din Panasonic. Prøv at kigge under billedindstillinger.
Er det ikke meningen, at et billede, skal køre flydende??
Foretrækker alle ikke, et flydende billede?? Ikke forstået
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
24 Hz er den frekvens filmen er skudt med. Dvs. det rene signal. Typisk så er det dog TV'et som vil kunne ændre frekvensen til noget højere og samtidigt indsætte nye billeder for hver opdatering der ikke reelt er data til. Dette hedder frame interpolation og benyttes i stor stil på stort set ethvert fladskærms-TV i dag. Det markedsføres typisk som "100 Hz/200 Hz" på et LCD-TV.

Selve afspilleren plejer dog ikke at lave sådanne tricks.
Af Kozz
yakken skrev:24 Hz er den frekvens filmen er skudt med. Dvs. det rene signal. Typisk så er det dog TV'et som vil kunne ændre frekvensen til noget højere og samtidigt indsætte nye billeder for hver opdatering der ikke reelt er data til. Dette hedder frame interpolation og benyttes i stor stil på stort set ethvert fladskærms-TV i dag. Det markedsføres typisk som "100 Hz/200 Hz" på et LCD-TV.

Selve afspilleren plejer dog ikke at lave sådanne tricks.
Men undskyld mit franske. Men hvorfor dælan da, kan Panasonic ikke finde ud af det, i deres BD afspillere? Men bliver jo helt søsyg, at se på det billede :( Den er dog fin til DVD. Ingen søsyge der :D

Nogen der vil have sig en billig Panasonic BD 65? Den er hermed landsforvist, fra min stue :p :p :( :( O_O