Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære Eksperter
På trods af en ihærdig indsats er jeg (desværre) fortsat temmelig uvidende om valg af en passende 24" kontormonitor til min Lenovo T61 (6466). Den skal bruges 99% af tiden til almindelig kontor arbejde og den sidste 1% til at se TV på (hvis det nogensinde lykkes mig at få det etableret). Har I et godt forslag til en cost-effektiv løsning ????

Med håb om hjælp
IT-novicen
Af Morty
Huh, er der problemer omkring 16:9 formatet, findes der moderne grafikkort som ikke kan vise dette format?

En T61 er en ~2007 - 2009 notebook, som enten har Intel GMA X3100 (a.k.a. GM965) chipset-integreret grafik, eller et NVIDIA baseret stand-alone grafikkort.

Min egen Dell har også et GMA X3100, og viser gerne 16:9. Jeg ville tro at alle grafik-chips fra den generation og frem kan vise 16:9, men det passer måske ikke altid?
Af Morty
1900 kr for et IPS panel, via det kampagne tilbud som Yakken linkede til -- det er godt nok billigt. Fristende! :)
Af IT-novice
Mange tak skal I alle have.
Dell skærmen lyder som et super valg.

Inden jeg bestiller den vil jeg lige høre om det med en 23" skærm er muligt at have to Word sider oppe ved siden af hinanden i fuld størrelse og stadig kunne læse dem uden problemer ?? (Det er nemlig det mest vigtige, set ud fra et et effektivitetssynspunkt)

Tak

IT-novice
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du kan godt have 2 A4 sider stående. Det burde lige præcis passe. Min 24" har lidt plads i højden i overskud (det er en 16:10 format), så med den reducerede højde du har på et 16:9 panel, så burde det lige passe.

Men igen: Ja, der er mange laptops, som ikke kan vise 16:9. Min egen Lenovo T400 kan ikke. Jeg fik dog kun testet 1600x900 opløsningen, som er lidt skæv ift. eks. 1920x1080, som er mere gængs.
Af IT-novice
Tak, meen lige en lille ting....

Det er omsider lykkes at teste min PC og den kan godt vise 1920-1080 i 16:9 formatet.
Dell 23"-skærmen som Du refererer til ser ud til at være et super valg, men jeg er ked af at den ikke har HDMI-input, som ville kunne bruges når jeg er færdig med den som kontor monitor og gerne vil kunne bruge den som TV med en ekstern TV-tuner tilsluttet.
Har Du andre gode forslag, der tager dette hensyn i betragning ???
TAk..