Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

for at kunne se film på HD-TV via computeren, samtidig med du har din computer skærm tilsluttet DVI, kræver det vel 2xDVI udgange på dit Grafikkort? eller også skal man skifte stik hver gang man skal bruge sit TV.
Af saucefar
eller også skal man vælge om man skal bruge vga til pc skærmen og DVI til tvet ?

Eller andre muligheder ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke har 2 stk. DVI udgange, så kan du også bruge VGA stikket hvis skærmen understøtter det. PC'en er som sådan ligeglad med hvad der sidder i enden af den. Den kan levere output til 2 skærme samtidigt uanset hvad.
Af saucefar
ok tak for svaret, hvilken løsning ville være bedst, vga til monitor eller tvet for bedste billede?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville prioritere min monitor højest idet opløsningen som regel er højere end på fjernsynet og idet hver pixel er noget mindre på din skærm vil du hurtigere opdage hvis billedet "flimrer" lidt (det ses ofte når man kører VGA til en fladskærm - som om billedet knitrer lidt).

Hvilket TV og hvilken skærm har du sluttet til?
Af saucefar
Jeg er på vej til at investere i et nyt HD-TV så jeg skulle lige ha lidt info omkring hvordan det fungerer med stik og således. Men det ser ud til at begge mine stik på mit 7800 GTX kan bruges til både DVI og VGA ?