Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrCookie
Hej alle :)

Jeg har fået anbefalet dette forum af nogle venner, da jeg står og skal have mig en fladskærm til at erstatte mit gamle tygge tv. Grunden er at jeg skal bruge HDMI, så jeg kan se film fra min pc, på mit tv, jeg orker simpelt hen ikke at se det på min pc-skærm mere :) MEN DEN SKAL IKKE BRUGES TIL AT SPILLE PÅ! :)

Så det skal stå på mit værelse, jeg sidder mellem 2 og 3 meter fra skærmen, så havde tænkt 32"+, dertil har jeg MAX 4000 Kr at gøre godt med da jeg kun er studerende :p

Så Jeg havde håbet på lidt hjælp og vejledning til at navigere gennem den jungle der er derude, og måske få et par anbefalinger :D
Af HrCookie
Af THM
Panasonic X20 er nok det bedste du kan få for under 4000kr. den kan fås i både 37" og 42" jeg ville vælge 42" til knap 3800kr leveret fra elgigantens netshop :)
HrCookie skrev:Hej alle :)

Jeg har fået anbefalet dette forum af nogle venner, da jeg står og skal have mig en fladskærm til at erstatte mit gamle tygge tv. Grunden er at jeg skal bruge HDMI, så jeg kan se film fra min pc, på mit tv, jeg orker simpelt hen ikke at se det på min pc-skærm mere :) MEN DEN SKAL IKKE BRUGES TIL AT SPILLE PÅ! :)

Så det skal stå på mit værelse, jeg sidder mellem 2 og 3 meter fra skærmen, så havde tænkt 32"+, dertil har jeg MAX 4000 Kr at gøre godt med da jeg kun er studerende :p

Så Jeg havde håbet på lidt hjælp og vejledning til at navigere gennem den jungle der er derude, og måske få et par anbefalinger :D
Nu er der jo et utal af forskellige modeller og størrelser at vælge imellem, men da du vel som studerende gerne vil spare lidt, så synes jeg at et 32" Samsung C455 som fra i morgen fås til 2499,- i Elgiganten er et rigtigt godt bud/tilbud. Det er 'kun' HD-Ready (1366x768 pixels), men det har kun (en smule) praktisk betydning når der ses blu-ray film.
Af HrCookie
THM skrev:Panasonic X20 er nok det bedste du kan få for under 4000kr. den kan fås i både 37" og 42" jeg ville vælge 42" til knap 3800kr leveret fra elgigantens netshop :)
Jeg synes ikke rigtigt at kunne finde dem, jeg har kunne finde Panasonic 32" LCD-TV TXL32X20E til 4299 http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv ikke 37" og for dyrt, men det er denne du mener: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... Tabcontent ? :)
Af Gavin
HrCookie skrev:
THM skrev:Panasonic X20 er nok det bedste du kan få for under 4000kr. den kan fås i både 37" og 42" jeg ville vælge 42" til knap 3800kr leveret fra elgigantens netshop :)
Jeg synes ikke rigtigt at kunne finde dem, jeg har kunne finde Panasonic 32" LCD-TV TXL32X20E til 4299 http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv ikke 37" og for dyrt, men det er denne du mener: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... Tabcontent ? :)
Vil tro det er den her han snakker om
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... nslevering
Af HrCookie
De er godt nok ikke særligt kønne de der Panasonic skærme :p
Af JA
HrCookie skrev:De er godt nok ikke særligt kønne de der Panasonic skærme :p
Det er skod TV - buzz fra strømforsyning, ringe design, reflektioner i frontglas, taber sortgengivelse over tid, 60Hz flimmer, phosforslør, farvedittering, ringe kontrast og lysstyrke.
Af Steen Bay
JA skrev:
Det er skod TV - buzz fra strømforsyning, ringe design, reflektioner i frontglas, taber sortgengivelse over tid, 60Hz flimmer, phosforslør, farvedittering, ringe kontrast og lysstyrke.
Synes at jeg ligesom kan læse mellem linierne at du ikke er den helt store plasma-fan. Er det korrekt opfattet? ;)
Af JA
Steen Bay skrev:
JA skrev:
Synes at jeg ligesom kan læse mellem linierne at du ikke er den helt store plasma-fan. Er det korrekt opfattet? ;)
Jeg tror du misforstår - er ikke en fanboy type, men ser nøgternt på fakta og det mine egen øjne ser. Har været meget tilfreds med vores 50PX600 Pana plasma siden 2006, kostede 32.000 - men tiden er løbet fra plasma, det er hos mig pasé. Tiden er iøvrigt også løbet fra 16:9, men det er en anden snak.

Først når man får en top LCD ind i huset opdager man hvilket kompromis man har med en plasma. Vi tæller dagene her i familien til vi kan blive fri for plasmaen.
Senest rettet af JA 01 aug 2010, 18:39, rettet i alt 3 gange.
Af THM
så tag LG 42pj350N det er også ganske udmærket, det fås til ca. 3500 og er også ganske udmærket og pana design hadere plejer at kunne lide LG's design :p
Af JA
I bund og grund tor jeg ikke der er den store forskel i billedekvalitet i entry level - blot det er en 2010 model, fra Sony/LG/Samsung/Philips etc og helst med LED. Design, støj fra blæsere og strømforsyning, og måske vigtigst reflektioner, er mere vægtige parametre mener jeg.
Af HrCookie
JA skrev:I bund og grund tor jeg ikke der er den store forskel i billedekvalitet i entry level - blot det er en 2010 model, fra Sony/LG/Samsung/Philips etc og helst med LED. Design, støj fra blæsere og strømforsyning, og måske vigtigst reflektioner, er mere vægtige parametre mener jeg.
Hvordan ved jeg om modellen er fra 2010, er det en del af den der "kode" som er navnet på skærmen, eller hvordan fungere det. desuden tror jeg at jeg ender på en 37" LCD da 42 er lige voldsomt nok, og så kan jeg også få FullHD, men imorgen tager jeg ned i mine lokale butikker i Randers, og får mig et indtryk af størrelse og billedkvalitet inden jeg beslutter mig, desuden skal jeg også have fundet ud af om jeg skal købe fra fysiks butik eller nettet, eller måske skal jeg skrive navnet ned på modeller jeg kan lide, og så måske finde dem billigere på nettet? :)
Af HrCookie
Nååå ja, og så lige et vigtigt spørgsmål: Er LED baggrundsbelysning vigtigt/godt? da jeg kun kan finde det på dyre modeller ? :)