Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre har købt et helt nyt sony LCD TV.

Det kan ikke finde ramasjang kanalen og vist nok en mere, når videoen er sat imellem antennestik og TV.

Den kan godt når video tages fra og antennekabler fra den sættes sammen.
Når video er sat til kan kanalen ses gennem video tuneren.

Deres andet sony lcd tv af ældre årgang kan også sagtens tage den.
Der er ikke nogen video tilsluttet dette tv.

Er det noget med at videoens kanal ligger for tæt på ramasjang kanalens frekvens eller var det i de analoge tider?
Af LunD^
Det kan også have noget at gøre med at signalet forværres når der kommer en video imellem. Herhjemme har jeg udfald på mange digitale kanaler hvis videoen sidder imellem, men intet hvis antennestikket sidder direkte i TVet.

Måske.. ?
Af koden
LunD^ skrev:Det kan også have noget at gøre med at signalet forværres når der kommer en video imellem. Herhjemme har jeg udfald på mange digitale kanaler hvis videoen sidder imellem, men intet hvis antennestikket sidder direkte i TVet.

Måske.. ?
Ok.. tak..

Havde også tænkt den, men hvorfor så kun en digital kanal der mangler (eller 2)?
DR og de andre går fint igennem...

Måske skal jeg lige kontrollere hvilke der mangler... kan det have noget med om de er MPEG4 eller mpeg2 kanaler?
Kan signalet for den ene type kræve bedre signal end de andre?

De kommer via yousee til et lille fælles antenne anlæg som så fordeler dem videre ud til 10 husstande.
Af LunD^
Jeg ved faktisk ikke om MPEG4 kræver stærkere signal, men Ramasjang er jo netop det, så det er da en mulighed.
Af dkscan
koden skrev: Havde også tænkt den, men hvorfor så kun en digital kanal der mangler (eller 2)?
DR og de andre går fint igennem...

Måske skal jeg lige kontrollere hvilke der mangler... kan det have noget med om de er MPEG4 eller mpeg2 kanaler?
Hvis videoen forstyrrer på en bestemt frekvens, så vil de kanaler, der sendes på denne, blive ramt. Med digitalt tv sendes der flere kanaler på hver frekvens. Hvilke kanaler, YouSee sender på en given frekvens, varierer alt efter hvor i landet vi er.
Det er kun HD-kanalerne, der sendes som MPEG4 hos YouSee.
Peter Schrøder skrev:
koden skrev:Det kan ikke finde ramasjang kanalen og vist nok en mere, når videoen er sat imellem antennestik og TV.
Sæt en Y-splitter på antenneledningen istedet for at lade den gå igennem videoen.
ok.. prøver en splitter..