Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbo
Er der nogen yousee kunder der kan fortælle mig om der er nogle relativt prisbillige 37 eller 40" skærme der viser et fornuftigt yousee sd signal på 2.5 meters afstand? Er ikke i tvivl om br og hd er fint på den afstand men nu er det yousees sd signal som jeg ser 98% af tiden når jeg sidder i min sofa 2.5 meter fra skærmen
kbo skrev:Er der nogen yousee kunder der kan fortælle mig om der er nogle relativt prisbillige 37 eller 40" skærme der viser et fornuftigt yousee sd signal på 2.5 meters afstand? Er ikke i tvivl om br og hd er fint på den afstand men nu er det yousees sd signal som jeg ser 98% af tiden når jeg sidder i min sofa 2.5 meter fra skærmen
Intet TV kan gøre det relativt dårlige SD signal bedre end det nu engang er, og derfor har jeg selv besluttet mig for en 37" skærm (med en siddeafstand på ca. 3 meter).
Af kbo
Er helt med på at god skærm ikke gør sd signalet bedre - tværtimod vel. Jeg synes dog at have læst flere tråde hvor folk har både 42 og 46 tommer skærm med en siddeafstand på 2 og 3 meter. Gad vide om nogle af dem ser yousees sd signal fornuftigt? Eller bruger de den slet ikke til almindelig tv ?
Af Gavin
kbo skrev:Er helt med på at god skærm ikke gør sd signalet bedre - tværtimod vel. Jeg synes dog at have læst flere tråde hvor folk har både 42 og 46 tommer skærm med en siddeafstand på 2 og 3 meter. Gad vide om nogle af dem ser yousees sd signal fornuftigt? Eller bruger de den slet ikke til almindelig tv ?
Du tror ikke at de bruger det gratis digitale signal fra yousee? Når jeg får min 50" i næste uge, så regner jeg da med at det bliver digitalt da jeg jo kan bruge den indbyggede tuner, eller har jeg misforstået noget? :)

siddeafstand er ca. 3 meter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg benytter Yousee's boks på et 50" TV i ca. 2.5 m afstand. I de dårlige SD-udsendelser (såsom ældre amerikanske serier) så er det ret ulideligt at have så stor en skærm så tæt på, men til de bedre udsendelser (såsom DRs Nyheder) så er det helt fint. Men det gælder kun for de digitale kanaler. Jeg har prøvet skærmen på det analoge signal - og Pioneers TV regnes ellers for relativt gode til håndtering af disse - og det var ikke en udpræget nydelse.
Af Supergris
Billedet bliver ikke dårligere af, at komme op i en større størrelse. Selvfølgelig vil det være nemmere at spotte et dårligt signal eller optagelse. Fra 2,5 m. er 50 " et fint valg...
Af kbo
Det var lige netop sådan et svar som Yakken giver jeg har brug for. Andre der har erfaring med yousees digitale sd signal på 40+ tommer skærm på 2-3 meters siddeafstand? Gerne erfaringer med fodbold og nyere film. Nogen som slet ikke har kunne få det til at fungere og er gået ned til 26 eller 32 tommer ?
Af Supergris
Som skrevet står, har jeg gode erfaringer med 50 " fra 2,5 m.. Ville aldrig gå ned i størrelse. Det er så meget FEDERE at se tv på en stor SKÆRM...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil hellere døjes med at se dårligt SD på for stor en skærm af og til, men til gengæld få fuld glæde af HD-materiale på andre tidspunkter.
Af Peter Schrøder
kbo skrev:Andre der har erfaring med yousees digitale sd signal på 40+ tommer skærm på 2-3 meters siddeafstand? Gerne erfaringer med fodbold og nyere film. Nogen som slet ikke har kunne få det til at fungere og er gået ned til 26 eller 32 tommer ?
46" og 3 meters afstand. Det funker fint :-)