Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg overvejer et 50" LG PK750/760, men er blevet skræmt lidt væk af de image retention problemer man kan læse om i alle anmeldelserne. De fleste steder skriver de dog at de kan forestille sig at det forsvinder med tiden.

Så jeg vil høre om der er nogle der har et PK750/760 eller et andet LG med samme paneltype, der har kørt 200+ timer, som kan fortælle om IR problemet er blevet bedre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det bliver bedre efter de første 100-200 timer, men det vil aldrig forsvinde helt.

Det kommer dog også lidt an på hvordan du bruger Tv'et.
Er det meget sporadisk vil du formentlig ikke bemærke det særlig ofte. Du behøver ikke frygte permanente skader, det vil højest være kort midlertidig retention. :)
Af Plasmanewbie
Har selv et LG PK760, og har ikke på noget som helst tidspunkt oplevet hverken problemer med retention eller burn-in. Mit tv har kørt snart 300 timer, men oplevede ingen problemer de første 200 timer.

Har kalibreret tv'et efter flatpanels test af PK950 modellen, da de har samme panel, men har ellers ikke gjort noget for at forhindre retention/burn-in.
Af abemand666
(Forsinket)Tak for svarene.

Overvejer at tage chancen med det. Så længe jeg ikke risikerer permanente skader ved alm. brug.

Jeg gamer ikke voldsomt meget og sjældent mere end 4-5 timer af gangen.

Derudover bruger jeg også min ps3 som musikafspiller og kunne se i anmeldelsen af 950'eren, at teksten hang der et stykke tid efter. Vil det hjælpe at bruge "orbiter" funktionen og er der negative aspekter ved at slå den til?
Af eddieork
Jeg oplevede retention på min 50PK760 skærm det første stykke tid. Ikke voldsomt, men synligt nok.

Har brugt den i lidt over 100 timer nu, og problemet synes nu næsten at være væk.