Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et px80 som er ca.18 måneder gammel som vi har haft til rep. fordi vi ikke kunne få billede på tvet via hdmiindgangene nu har vi så haft tvet hjemme i en uge og har nu samme problem igen.
De har skiftet et aboard på værkstedet kan jeg se kan det virkelig allerede være istykker igen eller kan man bruge sit tv forkert?
det eneste vi har tilsluttet er et kabel fra receiver til tv via hdmi og vores Wii via scart
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Blot for en sikkerheds skyld, receiver er tændt, når der ønskes billede via HDMI? Receiver skal også stilles til det rigtige input ( ikke nok at være tændt ).
HDMI indgang skal på TV vælges manuelt, dette skifter ikke selv, som med scart i de fleste tilfælde.
Der kan også være "handshake" problem. Prøv forskellige varianter, tænd TV først, derefter receiver, og omvendt rækkefølge. Tilslut eksternt udstyr med HDMI direkte til TV, kan jo være defekt HDMI switch i receiver ( HDMI indgang vælges manuelt, svarende til valgt stikindgang på bagside af TV ).
Af bantam
Der har, så vidt jeg husker, været problemer med den TV-serie/model, hvis man kobler visse HDMI-enheder til og fra, mens der er strøm på udstyret (HDMI-portene står af).
Af jesper3a
Okay har måske en mistanke til det Bantam siger men hvad kan man gøre ved det?
Sende det til rep. hver gang det går i stykker man kan jo også basre bruge scartindgangene der er der ingen problemer men synes dog bare ikke det er helt i orden
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er næsten 100% sikker på at der har været lignende meldinger da PX80 var "best buy" for et par år siden. Det var netop noget med HDMI-indgangene der var bøvl med. Jeg søgte efter "PX80 and HDMI" i forumsøgningen og fandt blandt andet dette:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =px80+hdmi