Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dueholm
Hej med jer allesammen.

Jeg har levet et langt og lykkeligt liv med billedrørsfjernsyn O_O . Nu er tiden dog kommet, hvor jeg er nødt til at træde ind i det 21. århundrede, på tv-fronten :( .
Jeg har brug for gode råd til hvilket tv jeg skal købe. Jeg har overvejet et plasma-tv, men jeg er klart åben for andre forslag, da jeg som sagt er helt ny udi dette felt.
Jeg skal bruge tv'et til det, som menigmand nu bruger sådan et til: at se tv og film på. Derudover vil jeg gerne slutte en PlayStation 3 til, så fjernsynet skal også kunne trække de hurtige bevægelser, som PS3'en leverer. Derudover skal jeg se Blu-Ray på tv'et, og det er vist det, tror jeg. Designet må selvfølgelig gerne være lidt lækkert :p .

Jeg har overvejet at købet et Samsung PS50C675XXE plasma-tv. Har nogle af jer erfaringer med netop det tv, eller andre af Samsungs plasma-modeller?

Jeg håber, I vil hjælpe mig.

Med venlig hilsen Dueholm
Senest rettet af Dueholm 31 jul 2010, 07:16, rettet i alt 1 gang.
Af pekr
Hejsa, jeg har selv haft det omtalte tv. Jeg havde fået en model med ufattelig høj buzz. Desuden synes jeg at sort var for lyst til min smag. Jeg sendte det retur. Men du kan være heldig at få en model der ikke larmer.

Venligst
Peter
Af Dueholm
Tak for svaret.
Vil I generelt anbefale plasma- eller LED-tv til en, der har mine behov?
Af THM
Dueholm skrev:Tak for svaret.
Plasma. håndtere bevægelse bedst, og man får mest for pengene :)
Af Steen Bay
Dueholm skrev:Tak for svaret.

Plasma har generelt en mindre lysstyrke end LCD, og sort på plasma har desuden en tendens til at 'udvaskes' af udefra kommende lys, så hvad der er bedst afhænger nok meget af belysningen i rummet. I et mørklagt (eller svagt belyst) rum vil et godt plasma-TV nok være bedst, men ved en mere 'normal' rumbelysning (og i dagtimerne), så vil et af de lidt bedre/dyrere LCD-TV med 'Scanning Backlight' (som f.eks. LG 750/850) nok være at foretrække.
Af PeterD
Bedste plasma på markedet er Panasonic G20 til 6300 kr. men en Panasonic X20 til 3800 kr gør det godt, hvis man kigger på rå billedekvalitet.

Så hvis du også skal se tv en vinteraften, vælg Panasonic.
Af mhca
PeterD skrev:Bedste plasma på markedet er Panasonic G20 til 6300 kr. men en Panasonic X20 til 3800 kr gør det godt, hvis man kigger på rå billedekvalitet.

Så hvis du også skal se tv en vinteraften, vælg Panasonic.
Vist ret forkert at skrive, at det bedste plasma på markedet er G20.
Du bør nok omtale det som "bedste til prisen" for ikke at forvirre trådstarter.

Men for 6300 kr. er det bestemt et fremragende TV, hvis man ikke får et buzzende eksemplar, samt synes designet er ok.

Mvh. Martin