Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenr
Er på jagt efter et Sony og står mellem EX500 og EX700, men jeg var lige forbi Media Markt i Flensborg idag og så at de havde et Sony KDL-46BX400 til godt 5000,-

Så var jeg selv inde på Sonys hjemmeside for at se hvad forskellen er på deres serier.

Her skriver de ikke at BX400'eren har DVB. Og så holder det ikke for mig. Men igen, så skriver de heller ikke at EX500 og EX600 har det, men kun EX700. Og det ved jeg er forkert.

Nogen der ved om et 46BX400 har DVB? For så er det et superkøb. Det koster det halve af tilsvarende skærme i den størrelse fra Sony. Og kører fullHD og BE3 osv.

Har selv en 32BX300 der kun har HD Ready og BE2 og der er billedet super godt til mit behov. Så jeg har lidt svært ved at overbevise mig selv om at jeg skal smide 9000+ for et 46" Sony.

PS: Jeg behøver ikke DLNA osv, da jeg har en PS3 til at køre det.
Af MF-DK
BX400 burde have både DVB-T og DVB-C.
Af esbenr
At dømme efter artiklen her:

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1263547795

så har BX400eren ocså DVB-T/C. Det ser ud til at man bare har barberet hele DLNA-delen fra.

Dog skriver de i artiklen at de kun findes i små udgaver, mener dog at 46 tommmer er rimeligt stort ;-)

Hvis jeg Googler det bliver første hit for Sony Malaysia, så frygter lidt at det er parallelimpoteret.
Hvordan sikrer jeg mig at DVB-delen virker på det danske marked?
Kan godt leve med at menuen er på engelsk, men vil da gerne lige vide de før jeg køber.
Af esbenr
Fandt lige en anmeldelse:
http://www.ciao.de/Erfahrungsberichte/S ... 0__8458782

Det ser ud til at den væsentligste forskel er at den har Bravia Engine 2.

Den nærmeste konkurrant er 46EX500 som har BE3 samt 100Hz motionflow. Det står til ca. 7500.

Så sidste spørgsmål er: Er det de 2500,- værd?
- Det er jo trods alt et stort TV så man kan se ret mange detaljer.
Af THM
Dumle skrev:jeg ved heller ikke om jeg skal vælge et Sony kdl 40ex500 lcd til ca. 5400,- kr eller et sony kdl40ex700 led til 6900,- kr er der ikke ik nogen der kan hjælpe med for og imod :)

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600122330

http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex700

på forhånd tak
Henrik
kommer an på om skærmens tykkelse er vigtig for dig, ummiddelbart tror jeg ikke der er så meget, om noget, at vinde billedmæssigt ved led modellen...
Af esbenr
Efter nøje overvejelser og at have været i div. butikker et utal af gange har jeg endeligt købt mig et TV.

Jeg havde fundet er 46BX400 syd for grænsen til 5000,-. Dette har Bravia Engine 2 og 50Hz og så er DLNA-delen udeladt. Jeg har en PS3, så jeg kommer ikke til at savne DLNA-delen.

Til alt held fandt jeg et 46EX501AEP på DBA.DK til 6000,- inkl. CAM modul, wireless adapter, vægbeslag osv.
Dette har samme specs som EX500, men er en Europæisk version (AEP) og så er rammen helt sort klar og ikke med en mat bar nederst. (Det er forskellen på 500 og 501). Og det tiltaler mig rigtigt meget da jeg synes det er meget flottere at det ikke har den bar nederst. Så win-win dér.

Til samenligning har min nabo købt et 40EX700 til 7500,-.

Konklusion:
Jeg synes HELT klart at man får meget ud af en større skærm end led-teknologien.

Forskellen på EX500 og EX700 er at sidstnævnte er med LED-teknologi. Når de står ved siden af hinanden og viser samme billede får man lidt skarpere farver med LED. Men slet ikke noget der kan opveje de 6" ekstra i skærmareal, som var mit valg.

Tykkelse:
I forhold til LED-udgaven skal det siges at selv om panelet er en del tyndere, har Sony stadigt en ret tyk klump bag på, midt for til hele teknikken. Her har andre producenter været bedre til at fordele det ud således at LED-udgaverne her er væsentligt tyndere.

Er du oppe og overveje en 40EX700, så tag lige og find en 46EX500 at sammenligne med. Billedkvaliteten er SUPER og de ekstra tommer gør den til et meget bedre valg. (Jeg synes ihvert fald at man får meget mere for pengene med de ekstra tommer end ved at gå fra LCD til LED.)
Af MF-DK
Generelt har EX700 lidt mindre strømforbrug, en tand mindre input-lag og dertil en Presence sensor. Dog vil jeg mene CCFL typisk har lidt bedre fordelt baggrundsbelysning. Derfor ville jeg personligt vælge EX500 af den grund og spare de penge. Dog bør man nu se begge modeller i aktion for at afgøre hvad man i sidste ende synes bedst om, også med hensyn med størrelsen. :p