Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Norlund
Jeg er en lykkkelig ejer af et samsung 6005, jeg har dog et problem, jeg kan ikke finde ud af at indstille billedet så det passer perfekt til at se digitale kanaler osv. jeg tænker på kontrast, skarphed osv.. Jeg har også et andet problem, når jeg spiller fifa 10 på min ps3 igennem tv'et.. er der noget slør omkring bolden ved hurtige bevægelser, nogle der har nogle ideer, til at forbedre dette?

Mvh

Kristian
Af Norlund
Mener du så at man skal slå 100 hz motion plus fra, når man f.eks spiller fifa? for ikke at opnå støj?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
100 Hz har ikke noget med støj at gøre. Det er en metode at opnå mere flydende billeder ved at indsætte kunstige billeder for hver anden opdatering. Denne algoritme har en meget negativ effekt når man spiller idet der går længere tid fra man trykker på sin controller til billedet opdateres - dette kaldes også inputlag. Du bør slå 100 Hz helt fra og indstille TV'et i "Game mode" når du spiller.
Af Norlund
Undskyld at jeg spørger så dumt yakken.. sætter virkelig stor pris på at du hjælper mig.. Hvordan vælger man denne "game mode"? Jeg har lige købt tv'et forleden dag, så ved ikke så meget om det. er bare ude efter et godt spil billed

Mvh
Kristian