Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hauskuba
Goddav... :)

Jeg har købt et SL8500 for 4 måneders tid siden og har i mellemtiden fået en bluray afspiller. Jeg har bare mega svært ved at indstille Real Cinema, Truemotion også Movie Frame på Samsung afspilleren.

Det fjersynet gør er at "lagge" meget når den panorere bare lidt til højre og venstre, og også når billedet går op og ned.

Er det fjernsynet der bare ikke kan klare det? Ska man slå truemotion fra? Nogen der har nogle inputs, det ville være rart :) Synes ikke det fremgik af den test der blev lavet her på siden, og jeg synes da det er en væsentlig detalje...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du skal slå truemotion fra. Alt hvad der rimer på frame-interpolation skal slås helt fra.
Af Hauskuba
Synes bare billedet lagger en del generelt når man slår det fra.

Synes godt nok jeg har prøvet meget for at få billedet flydende igennem alle scener men er åbenbart meget svært.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke hvordan du indstiller din afspiller, men hvis du blot får den til at outputte 1080p24 og undlader at bruge 200 Hz systemet på dit LG-TV, så skulle tingene se ud som de skal. 24 billeder/s er ikke en flydende bevægelse i sig selv, men det er sådan filmen skal se ud. Prøv at tage et kig på vores anmeldelse af SL8000 for at se om Rasmus lavede nogen yderligere justeringer ved afspilning af BluRay.