Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.. Jeg har købt en "wd pass elite" til mit tv. Den er formateret
Men når jeg trykker på "direct tv rec",skriver den funktion ikke tilgængelig... Hvorfor dette...
Jeg har tdc home trio
kan det være fordi dette tv ikke kan optage via HDMI..?? :o
Skal man opsætte en instilling et andet sted end under
"menu-indstillinger-usb hdd opsæt - enhedsopsæt...
Der er den registeret "
Meget mystisk... kan nogen venligst hjælpe...:-)

På forhånd tak.

Tue
Af Lars K
Det er muligt at din WD disk ikke er kompatibel med dit G20. Har selv prøvet med en alm WD Passport og den kunne fint formateres men så ville den hellere ikke mere.

Problemet skyldes højst sandsynligt at strømforbruget på disken er større end det fjernsynet kan levere.
Af netfors
Du kan ikke optage et signal fra en extern kilde som f.eks en tv boks! Du kan kun optage/pause et signal fra tv tuneren.

mvh
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
HDD skal være tilsluttet USB port på TV, herfra kan der optages med timer, pause rec./one touch rec. Tuner i TV vil være låst under optagelse, dvs. der kan ikke skiftes program, med mindre optagelse stoppes.
Du skriver kan ikke optage fra HDMI, det er der intet der kan i dag.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvis du vil optage fra TV under kigning, skal du ikke bruge den knap du nævner.
Nederst i højre hjørne på remote, er der en lille skydeknap, denne stilles til/på TV ( skydes til højre ). I samme sektion ( nederst på remote ), er der knapper der minder om VCR betjening. Her er også en rec knap, denne skal bruges til one touch/live optagelser.
Hvis dette ikke hjælper, afinstaller og reinstaller ( formater ) HDD igen, dette hjalp i mit tilfælde.
Af netfors
Tupack: Du skriver du har TDC home trio? Er det ikke tv igennem telefon (kobber) stikket? Og har du så ikke en tv boks, der er tilsluttet med HDMI?
Mig Selv: Det er netop derfor jeg skriver han ikke kan optage igennem HDMI ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
netfors skrev:Tupack: Du skriver du har TDC home trio? Er det ikke tv igennem telefon (kobber) stikket? Og har du så ikke en tv boks, der er tilsluttet med HDMI?
Mig Selv: Det er netop derfor jeg skriver han ikke kan optage igennem HDMI ;)
Hej
Godt set netfors.
Med Home Trio vil det aldrig virke ordentligt. TDC boks har dog modulator, men et dårligt analogt resultat. Nu er ? blot, om USB optagefunktion kun virker på DVB-T, i givet fald kommer det aldrig til at virke.
Af netfors
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men tror at PVR funktionen både virker med DVB-T og DVB-C signaler? Om dette kan bruges til noget ved jeg ikke, kender ikke så meget til tdc home trio :(