Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude...

Jeg søger hjælp!

Min ViewSonic VG700 17" er ved at være noget mat i farverne, og har efterhånden et par pixelfejl, så jeg skal have mig en ny skærm.

Jeg programmerer en del, og arbejder en del i photoshop og illustrator. Jeg har set på nogle widescreen skærme, og kan godt lide den ekstra plads i bredden (mulighed for 2 vinduer ved siden af hinanden)

Hidtil har jeg kørt med 1280x1024 i opløsning, men efterhånden er jeg blevet træt af ikke at have mere plads på min skærm, når jeg redigerer billeder mv.

Så jeg søger den bedste widescreen til mine behov - helst 21" eller derover. Budgettet ligger på ca. 3.000 kr plus/minus 500 kr.

Mine krav:
God farvegengivelse
God OSD med profilvalg
Elegant design (helst sølv/sort)

På forhånd tak for hjælpen.

Stieper.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mirai og Samsung har begge en 22" til under 3000 kr. men du får ikke andet end et TN panel til de penge så forvent ikke du kan stille krav til farvegengivelsen.

Hvis du vil have bedre farvegengivelse, så er Dell 2007WFP på tilbud for tiden til 3600 kr. hvilket vil give dig væsentlig bedre farver og langt højere betragtningsvinkler. Den har desuden profilvalg som du ønsker.
Af stieper
Hvad er alternativerne til TN panels - og hvor finder jeg en beskrivelse af de forskellige panels?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... har du forsøgt at kigge på det den her side egentlig handler om? At der er et forum er faktsik af sekundær betydning. Det primære formål med dette site er jo at oplyse om netop sådan nogle emner. I menuen på forsiden er der et punkt der hedder "Panelteknologier":
http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Den Dell skærm jeg henviser til har et S-IPS panel som giver nogle gode farver.