Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trykkertor
Men prøv fjernsynet på et andet værelse.
Hvis nu værelset er en del af problemet, så kan du blive ved og ved med bytte af fjernsyn, og kommer ingen vej.

En anden ting du kan gøre.
Alle IR-signaler kan du "se" med et kamera.
Brug din mobil, dit kamera eller nu hvad.
Kik på sensoren igennem skærmen på din mobil.
Er IR-lyset meget svagt?
Sammenligne så det lys med lyset fra en skærm i forretningen.

Selv bruger jeg det trick for at tjekke om en fjernbetjening duger.
Kikker ind foran på betjeningen via mit mobilkamera, og jeg kan se lys hver gang jeg trykker på en knap på betjeningen.
Af Blaath
Ok så har jeg tjekket lyset ved IR sensoren og det ser ud til at lyse fint.
Men kan det virkelig passe at det kan være rummet, når alt andet med IR Sensor virker fint
Af trykkertor
Ja, fordi der findes forskellige IR-frekvenser.
Så kan nogle være mere udsat end andre.

Næste trin nu er at prøve brillen og fjernsynet i et andet værelse.
Til eksempel soveværelset.
Det vil være med til at afgøre om det rent faktisk er fjernsynet der er fejlen.
Af Blaath
Ok jamen jeg har bestilt tid hos Samsung de mente at det var bedst at sende en reperatør, jeg prøver så at flytte tv i aften når jeg kommer hjem, så skulle jeg bare afmelde tekniker hvis dette løste problemet. Dog sagde manden ved samsung, at hvis det var frekvensen, så kunne man godt forstærke signalet.

Så vi må se om der er nogen der ringer til mig idag med tekniker tid.
Af Gavin
Blaath skrev:Ok jamen jeg har bestilt tid hos Samsung de mente at det var bedst at sende en reperatør, jeg prøver så at flytte tv i aften når jeg kommer hjem, så skulle jeg bare afmelde tekniker hvis dette løste problemet. Dog sagde manden ved samsung, at hvis det var frekvensen, så kunne man godt forstærke signalet.

Så vi må se om der er nogen der ringer til mig idag med tekniker tid.
Fik du løst problemet?