Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige, efter lidt hjælp herfra, købt et Samsung UE46C7705 LED TV og jeg må sige at der er en helt basal ting som jeg overhovedet ikke tænkte over da jeg stod i butikken.

Skærmen er jo som et spejl!

Det ser godt ud når det er slukket, men det er da det værste pis når man skal bruge det, ALT bliver reflekteret, udendørslys, lamper og lign.

Jeg er dybt forundret over hvorfor man på sådan et TV bruger en så glasklar overflade?

Mit 6 år gamle Fujutsu Siemens havde ikke det problem og det har min laptop heller ikke, da jeg bevidst kun køber med antirefleks, jeg troede bare ikke at man kunne finde på at lave et TV spejlblank, det er jo ubrugeligt?!?!

Er der nogen der ved om Samsungs PS50C7705 har samme problem?

Er der nogen der kan komme med TV i samme kaliber som det jeg har, der ikke har spejlblank overflade?

På forhånd tak
Af JA
Modellen i 40" er vist i mat/halv mat, ellers er der mig bekendt kun Philips 9000 der i år har med mat front ( udover 5000 og 7000 ) - Sony skulle også ha en top model i halvmat.
Af JesperSorensen
Hmm 40" er ikke nok og Philips laver ikke tynde modeller, æv da, hvordan kan man lave sådan en fadæse?
Af JA
46PFL9705 er 7cm dyb ... til gengæld får man bedre lyd end i de ultra tynde skærme.
Af JesperSorensen
Korrekt, men det bruger jeg ikke, har et HIFI anlæg tilsluttet via SP/DIF